(PantherMedia / Scanpix)

Magad öösel küll, kuid hommikul tunned end ikka veidi uimasena? Ehk on asi selles, et ööuni pole piisava kvaliteediga?

The Telegraph toob välja kuus nippi, kuidas oma ööund parandada.

1. Vaata magamistuba üle. Tee enne uinumist kindlaks, et magamistuba oleks tõeliselt vaikne, toatemperatuur paras ning tuba pime.

2. Joo und soodustavat teed. Parema une nimel on soovitatav enne magamajäämist paar tundi mitte midagi süüa, samuti oleks mõistlik vältida kofeiini sisaldavaid jooke ning alkoholi. Tund enne voodisse pugemist oleks hea juua rahustavat teed, näiteks kummeliteed.

3. Ela aktiivselt. Kui elad aktiivselt ja teed regulaarselt trenni, mõjub see positiivselt ka une kvaliteedile ning aitab stressiga toime tulla. Parema une nimel võiksid nädalas treenida kolmel päeval tund aega korraga.

4. Võta see üks joogapoos igaõhtusesse rutiini. Enne uinumist oleks mõistlik harrastada rahustavad joogapoosi. Selleks istu voodile, kummarda ettepoole jalgade kohale ning proovi puudutada oma pahkluid. Venita võimalikult palju ning püsi poosis viis minutit, samal ajal sügavalt hingates. Selline harjutus lõdvestab kogu keha.

5. Ei telekale ja arvutile! Nii arvuti, mobiiltelefoni kui teleka vaatamine enne magamajäämist rikub unetsükli, sest ekraanilt kumav valgus aktiviseerib ajus mõttetegevuse.

6. Mine lihtsalt tagasi magama. Kui öösel ärkad, ära mine närvi – hinga sügavalt, vajadusel keeda endale rahustavat taimeteed ning loe midagi head. Varsti uinud taas.

Jaga artiklit

1 kommentaar

P
parim  /   22:21, 12. mai 2016
on kasutada ccap aparaati, töötab kui uni on vilets ja hapnik kopsudesse ei jõua, hakkab sinu eest hingama.

Päevatoimetaja

Kristin Aasma
Telefon 51993733
kristin.aasma@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis