(PantherMedia / Scanpix)

Seljavalu on maailmas üks laiemalt levinud probleeme, mida tundes ei pea ilmtingimata valuvaigisteid neelama – sellest võib lahti saada ka üsna lihtsate nõksude abi.

1. Tee regulaarselt trenni. Igapäevane treening vähendab lihaspinget ja põletikke ning aitab tugevdada ka seljalihaseid.

2. Hoia kehakaal kontrolli all. Ka väike kaalulangetus võtab alaseljalt koormuse.

3. Jälgi, kuidas istud ja astud. Tundide kaupa laua taga tööd tehes kasuta kas sirge seljatoega või alaselga toetavat tooli. Kõndides hoia pea püsti ja kõhulihased sees.

4. Ära suitseta. Jah, see mõjutab ka su selga – see vähendab toitainete voogu selgroolülidesse ja suurendab seljavalude riski.

5. Vali seljasõbralik kott. Kui kannad kotti üle õla, eelista seda teha diagonaalselt – nii jaotad raskuse paremini ning vähendad õla ja seljalihaste koormust.

6. Tõsta raskusi targalt. See tähendab, et tõstes kõverda põlvi, mitte selga. Ja üleüldse hoopis lükka raskeid asju.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis