(PantherMedia / Scanpix)

Kõrge vererõhk soodustab raskete tõbede, näiteks infarkti ja insuldi teket - seepärast on äärmiselt oluline see kontrolli all hoida.

Medical Daily toob välja kuus nippi, kuidas on võimalik enda vererõhku normis hoida.

Kaota lisakilod.

Kui soovid enda vererõhku kontrolli alla hoida, peaksid jälgima enda füüsilist aktiivsust ja end vormis hoidma. Ülekaal on sageli kõrge vererõhu tekitajaks. Pea meeles, et füüsilise aktiivsuse jaoks ei pea sa alati jõusaali minema, vaid piisab ka pisikesest lisajalutuskäigust päevas.

 Vähenda soolakogust.

Üheks viisiks enda vererõhku kontrolli all hoida on vähendada soolakogust toidus.

Kofeiini vähendamine.

Ka sage kohvijoomine võib vererõhku tõsta.

Väldi stressi.

Kui oled väsinud, ürita end rahustada ja proovi vajadusel tööd tehes vahepeal kontorist väljas käia - see aitab su pingeid maandada. 

Mediteeri.

Mediteerimine on üks parimaid stressimaandamise viise, mistõttu mõjub see hästi ka sinu südametööle. Hinga rahulikult sisse ja välja ning ürita keskenduda vaid iseendale.

Maga piisavalt.

Kas teadsid, et südamehaigustest on enim ohustatud need, kes magavad öösiti vaid paar-kolm tundi? Sestap jälgi, et saaksid korralikult magada.

Jaga artiklit

1 kommentaar

J
ja ära käi  /   15:00, 7. veebr 2017
odaval tööl, see on kõige olulisem.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis