(PantherMedia / Scanpix)

Pikk talv väsitab, midagi pole teha. Sestap olgu siin äta toodud kümme lihtsat, kuid ununema kippuvat nõksu, kuidas pimedal ajal energiat juurde saada.

1. Söö hommikut, ükskõik, kui kiire sul poleks. Müsli, puder või täisteraleib vähese võiga hoiab su kõhu kauem täis ja sa ei tunne juba kell 11 vajadust lähima burgeriputka poole joosta, kirjutab The Good Web Guide.

2. Joo päeva jooksul vett ning väldi kofeiini sisaldavaid jooke. Viimased viivad kehast vedelikku hoopis välja ning see kurnab sind. Hoia veepudel kogu aeg laual ja lonksa sellest aeg-ajalt, mitte ära oota, kuni sul janu tekib.

3. Mine õue värske õhu kätte. Pimedus tekitab masendust, värske õhk ja valgus annavad energiat ja positiivseid emotsioone. Kasuta päevavalgust nii palju kui võimalik, näiteks mine lõuna ajal jalutama. 

4. Unusta rämpstoit, pane rõhku puu- ja köögiviljadele, seemnetele ja pähklitele. Neist saad vajalikus koguses antioksüdante, vitamiine ja mineraale ehk kõike seda, mida su keha vajab.

5. Väldi suhkrut ja karastusjooke. Need tekitavad küll korraks tunda, et nüüd vallutadki kogu maailma ära, kuid nende mõju kaob kiiresti ning pärast tunned end veelgi rohkem väsinuna.

6. Tarbi toidulisandeid. Jälgi, et saaksid piisavalt B-vitamiini, mis aitab rasvadel ja süsivesikutel energiaks muutuda. Ära unusta ka magneesiumi, mis hoiab magusaisu ja stressi eemal. Tsink annab sulle energiat ja elujõudu ning C-vitamiin aitab stressi eemal hoida.

7. Kui sa veel trennis ei käi, on viimane aeg alustada. Lisaks kaunile figuurile annab trenn ka hea enesetunde.

8. Tee endale päeva jooksul vähemalt üks kord restart. Pea meeles, et teleka ees pikutamine või Facebookis istumine ei ole lõõgastus. Lülita hoopis kõik elektroonikaseadmed välja, istu sirgelt, sule silmad ja hinga rahulikult ja proovi unustada kõik muu enda ümber.

9. Püüa igal hommikul samal ajal ärgata. See, kui sa tööpäeviti ärkad vara, kuid nädalavahetustel magad poole lõunani, ajab su keha segadusse ja rikub hea une täielikult.

10. Kui ülalloetletud tegevused ei aita ja ikkagi on tunne, et särtsu oleks kiiresti juurde vaja, võta ženženni- või guaraanatablette. Pea ag meeles, et neid tohib võtta vaid lühiajaliselt, sest pikem tarvitamine võib lõppeda hoopis täieliku kurnatusega.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Kristin Aasma
Telefon 51993733
kristin.aasma@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis