(PantherMedia / Scanpix)

Kohvi joomise tervislikkusest ja ebatervislikkusest räägitakse viimasel ajal palju. Siin on sulle kolm fakti kohvi kasulikkusest, mida sa ei pruukinud varem teada.

* Kofeiinist on enim abi pärastlõunal. Kuigi kohvi tarbitakse kõige sagedamini hommikuti, ei pruugi keha seda kõrge kortisoolitaseme tõttu vajada, kirjutab NBC. Kõrge kortisoolitase nimelt hoopis vähendab kofeiini tõusust. Kui aga jood kohvi pärastlõunal, saad sellest ka reaalset turgutust.

* Kohv võib parandada sportlikke sooritusi. Päris mitmed uuringud kinnitavad, et kofeiini tarbimine võib suurendada sportlikku vastupidavust. Tund aega enne trenni joodud tass kohvi annab lisaenergiat, paneb ainevahetuse kiiremini tööle ning aitab kehal kiiremini rasvu põletada. 

* Kofeiin suurendab ajutiselt aju võimekust. Kofeiini mõju jõuab kiirelt ajusse ning aitab kaasa sellele, et sa suudaksid paremini keskenduda. Kuid tasub meeles pidada, et kui sa jood liiga palju kohvi, muutud sa hoopis närviliseks ja rahutuks.

Jaga artiklit

7 kommentaari

I
Imelik küll...  /   00:36, 16. veebr 2017
...kui kohvi joomine parandab sportlike tulemusi siis tuleks kohvi kanda keelatud ainete nimistusse ning selle tarbimine sportlaste puhul kriminaliseerida võrdväärselt dopinguga.No ei imestaks kui WADA seda teed lähebki.Mis aga kohvi liigtarbimisse puutub siis intellektuaalselt ülivõimekas Voltair olevat seda jooki manustanud 72 tassi päevanormina,elanud üliaktiivset elu,istunud kaks korda Bastilles ning teinud õnnelikuks lugematu arvu naisi kuhu iganes sattus ja seda mitte sugugi vaimses mõttes.See kohvijutt ei lange kokku valgustusaja suurkuju kogemusega mitte üheski selle punktis ning suure tõenäosusega oleks klassik selle artikli lugemisest tõsiselt solvunud.
K
kohv  /   00:14, 16. veebr 2017

Päevatoimetaja

Maria Rozbaum
Telefon 51993733
maria.rozbaum@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis