(PantherMedia / Scanpix)

Iga magamisasend mõjutab keha erinevalt. Mõni neist võib tervisele mõjuda aga halvasti, seejuures ulatuvad valesti magamise mõjud ka väljapoole magamistuba.

Kuigi magamisharjumusi on keeruline muuta, võiks siiski teada ühe või teise asendi mõju tervisele. Portaal Your Tango toob välja kolm levinuimat neist.

1. Selili magamine.

Plussid: See magamisasend tasakaalustab keha raskust, hoiab siseorganid õiges asendis ja aitab ennetada kaela- ja seljavalusid. Et olla täiesti kindel, et selg on õiges asendis, on soovitatav panna padi põlvede alla.

Miinused: Kui sul on kalduvus norsata, maga parem külili – selili magamine võib norskamise veel hullemaks muuta.

2. Külili magamine.

Plussid: Külili looteasendis magamine nii, et põlved on kõverdatud ja padi jalgade vahel, vähendab pingeid seljas. Oluline on lihtsalt panna ka pea alla padi, et hoida rüht õiges asendis. Vasakul küljel magamine vähendab kõrvetistega kaasnevat valu.

Miinused: Need, kes armastavad külili magada, on õnnelikud, sest selgroo loomulik asend on just selline ning tervisele negatiivseid kõrvalmõjusid ei ole.

3. Kõhuli magamine.

Plussid: Uinumiseks on kõhuli asend parim. Ja kui sind piinavad alaseljavalud, siis võivad need aeg-ajalt kõhuli magades leevenduda.

Miinused: Kõhuli magamine on seotud kõige rohkemate terviseriskidega. See asend hoiab selgroo ebaloomulikus asendis ning ühe külje peale pööratud pea mõjub kaelale halvasti. Kõhuli magamine võib olla ka põhjuseks, miks su käed kipuvad "ära surema".

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Denes Kattago
Telefon 51993733
Denes.Kattago@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis