(PantherMedia / Scanpix)

Mõned lihtsad toitumisharjumused aitavad võidelda põletikega ning vähendavad ka teisi eluohtlikke haigusi ja seisundeid.

Põletik on reeglina immuunsüsteemi reaktsioon mõnele nakkusele või vigastusele, kirjutab Woman´s Health. Olgu põhjus, milline tahes - see kahjustab organismis rakke ja kudesid ning tulemuseks võivad olla paljud kroonilised tõved. Tasub aga teada, et see, mida sa sööd, avaldab suurt mõju krooniliste põletike vähendamiseks. 

Mida peaks silmas pidama?

1) Tarbi piisavalt puu-ja köögivilju. Neist saad vitamiine, mineraale ja antioksüdante, mis võitlevad põletikuga. Rohelistes lehtedes (spinat, lehtkapsas) on peidus kõige võimsamad põletikuvastased toitained.

2) Tarbi rohkem Omega-3 rasvhappeid. Söö lõhet, pähkleid, seemneid, avokaadot ja tarbi oliiviõli.

3) Kasuta küpsetamisel maitsetaimi ja vürtse. Kurkum, ingver, kaneel, küüslauk ja salvei- paremaid antioksüdante on raske leida! Need aitavad kaasa ainevahetus kiirendamisele ja parandavad veresuhkrut – tõeline leid, kuidas vähendada immuunsüsteemis ülekoormust!

4) Vähenda tarbitava suhkru kogust. Magus kraam mõjutab hormoone, mis vallandab su kehas immuunvastase tegevuse. Sama kehtib ka kunstlike magusainete kohta, mis sisaldavad kemikaale, mida keha ei tunne ja kohtleb kahjulikena.

5) Tarbi heada baketritega rikastatud toite. Jogurt, hapukapsas, õunasiidriäädikas – need tooted on koormatud heade bakteritega, mis aitavad kiirendada seedimist ja võidelda põletikega.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Kristin Aasma
Telefon 51993733
kristin.aasma@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis