Marjakokteilid smuutid on moekas terviseamps, kuid restoranis ja poes pakutavad smuutid pakatavad kaloritest ja sisaldavad väga vähe kiudaineid. (PantherMedia / Scanpix)

Tervislikuks peetavad toiduained ei aita vahel dieedile üldse kaasa, kirjutab Nice Natural Health. Kui tahad kaalus alla võtta, ole siinloetletutega ettevaatlik!

1. Gluteenivabad toidud. Gluteenivaba dieet on muutunud paljude lemmikuks. Kuid paraku võib see kaalulangetamist hoopis pidurdada. Ameerika dietoloog Karen Ansel seletab, et gluteen annab toitudele tekstuuri ja maitset. Iseäranis töödeldud toitude puhul kipub olema nii, et kui gluteen toidust eemaldada, lisatakse sinna rasva, tärklist ja suhkrut. Seetõttu on targem eelistada normaalkoostisega toitu.

2. Kookosõli reklaamitakse rasvapõletajana, kuid tema toime pole siiski päris selge. Selge pole ka see, kas ta on sama kasulik kui oliiviõli. Küll aga on teada, et kookosõli sisaldab küllastunud rasvhappeid.

3. Sushi sisaldab värsket kala, mis on väga tervislik. Kuid suuremalt jaolt koosneb sushi siiski riisist, mida ei saa eriliseks dieediturgutajaks nimetada. Mõnele meeldib kasta sushit majoneesi- või mõnda muusse rammusasse kastmesse.

4. Jogurt. Ehkki jogurtit peetakse tervislikuks, sisaldavad poejogurtid tihti ohtralt suhkrut, kunstlikke magusaineid või fruktoosi. Viimane maitseb keelel küll magus, kuid ei anna ajule täiskõhu signaali. Niisiis nõuab organism toitu edasi ka siis, kui toekas ports on hinge all. Seega on kõige targem süüa suhkruvaba jogurtit.

5. Smuuti. Marjakokteilid smuutid on moekas terviseamps, kuid restoranis ja poes pakutavad smuutid pakatavad kaloritest ja sisaldavad väga vähe kiudaineid. Seetõttu tuleks smuuti ise kodus kokku keerata, lisada võiks valgupulbrit, chia-seemneid ja köögivilja, nii tuleb jook tervislikum.

6. Võileib võib olla praktiline, kuid oluline on see, mis leivast see valmistada. Eelista peenleivale seemnetega täisteraleiba. Saia söömine unusta üldse ära, kui tahad kaalus alla võtta.

7. Kuivatatud puuviljad on sageli nimetatud tervislikuks vahepalaks ja kommidega võrreldes on see tõesti nutikam valik. Ent kuivatatud puuvilja söömisega on kerge liiale minna. Kuivatatuna ehk veevabana on puuviljad aga parajad suhkrupommid, millega liialdamine paneb dieedile põntsu.

8. Salat. Kui salat sisaldab köögivilju, pähkleid-seemneid ja puuvilju, on ta tervislik söögipoolis, mis edendab kaalulangust. Kuid dieediplaanid võivad luhta minna salatikastme tõtta. Majoneesi asemel kasuta kastmeks oliiviõli ja sidrunimahla.

Jaga artiklit

5 kommentaari

G
Gluteenivaba  /   10:22, 20. märts 2017
Jah, lisan küll menüüsse rohkem proteiini ja rasva, kuid suhkrut ja tärklist tarbin väga minimaalselt. Sööngi nagu low carb, paleo, atkins või 0 veregrupi toitumine- minimaalselt teravilja, kartulit, suhkrut ja töödeldud toitu.
S
spetsialist  /   09:53, 20. märts 2017
"Kuid suuremalt jaolt koosneb sushi siiski riisist, mida ei saa eriliseks dieediturgutajaks nimetada."
Eks need miljardid asiaadid kelle peamiseks toiduaineks on justnimelt riis, tõesti ei tea mis õige toit on. Sellepärast nad vist ongi ülekaalulised ja põevad igasugu toitumisest tulenevaid haigusi nagu diabeet ja osteporoosi. Eks meil saledatel ameeriklastel ja eurooplastel on neile paljustki õpetada, sealiha ja piimatooted on just need mis hoiavad meid saledatena ning diabeedi ja luuhõrenemise eemal.

Päevatoimetaja

Marvel Riik
Telefon 51993733
marvel.riik@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis