(PantherMedia / Scanpix)

Toitumise ja kaalust allavõtmise kohta on levinud ohtralt erinevaid müüte. Saagu neist siinkohal mõned ümber lükatud.

* Näksimine on halb. Hoopis vastupidi – see on vajalik, kui kõht hakkab tühjaks minema, kirjutab CBS News. Siis peaksid suhu pistma  midagi tervislikku, näiteks kuivatatud puuvilju või pähkleid.

* Kui sööd palju, lähed paksuks. See sõltub sellest, mida sa sööd. Väldi korraga suure hulga rasvase toidu söömist.

* Magusad asjad on tervisele halvad. Vähese rasvasisaldusega jogurtite ja pudingute söömine on hea. Kuid šokolaad? Selleks, et sa šokolaadi süües kaalust juurde ei võtaks, peaksid sa sööma väga hea maitsega šokolaadi ja vähe. Eelista suurema kakaosisaldusega šokolaade.

* Sa pead mõnest toidust loobuma. Oma lemmiktoitudest ei pea küll loobuma, selle asemel võiks nende valmistamisel kasutada loovust. Näiteks, kui su lemmiktoit on friikartulid, püüa neid praadimise asemel küpsetada.

* Kalorite lugemine ei tööta. Tegelikult töötab, kuid inimesed alahindavad kalorite kogust, mida nad söövad.

* Süsivesikud teevad su paksuks. Need ei tee paksuks, need annavad inimesele energiat.

* Kiirtoitu peaks igal juhul vältima. Ei pea, kui sul on ülevaade sellest, kui palju kaloreid söödav toit annab.

* Külmutatud toit paneb kaalus juurde võtma. Vastupidi, kui külmutad toidu portsude kaupa, on sul kindlalt teada, kui palju ühel söögikorral võid nahka pista.

* Pitsast tuleb loobuda. Ei tule, kui kasutad pitsa katteks vorsti ja liha asemel köögivilju, klassikalisest juustust kalorivaesem on värske mozzarella.

* Dieetjoogid on tervisele head. Siiski mitte – neis on suhkur asendatud millegi muu ebatervislikuga ning pikemas plaanis aitavad need rasvumisele kaasa. Joo hoopis vett, teed või kohvi.

Jaga artiklit

1 kommentaar

N
naisuke, 1 õpetus  /   08:27, 14. apr 2017
mis alati paika peab. Ärge lugege!

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis