(PantherMedia / Scanpix)

Raseduse alguses kogevad paljud naised nn hommikust oksendamist. Mis võib vahel üle minna ka terve-päeva-oksendamiseks. Veebileht Healthline.com pani kokku nimekirja erinevatest vahenditest, mis võivad iivelduse (ja mitte ainult rasedusaegse) vastu aidata.

Ingver

Ingverit on iivelduse vastu kasutatud juba sajandeid. Keeda sellest teed või söö toorelt.

Sidrun

Nagu ingvergi, aitab sidruni kibe maitse iiveldust leevendada. Pista suhu sidrunimaitselised kommid või joo lihtsalt sidrunivett.

B6-vitamiin

Saadaval kapslites, kuid looduslikult võib seda leida rohelistes köögiviljades ja ubades.

Rahustav jook

Mõistagi mitte klaas veini. Kuid kummeli- või piparmünditee, mineraalvesi või ülalmainitud sidrunivesi rahustavad magu ja hoiavad ära ka vedelikupuuduse.

Söö hommikul kohe midagi

15 minutit pärast ärkamist söö midagi magedat, näiteks kreekereid, digestiivküpsiseid või lihtsalt viilu röstsaia. Tugevad maitsed, rasv või suhkur võivad seedimist ärritada.

Väldi tugevaid lõhnu

Autode heitgaasid, lõhnaõli, aroomiküünlad, kodukeemia, tugeva lõhnaga toiduained... Kõik tugevad lõhnad võivad okserefleksi jälle tööle panna.

Jaga artiklit

2 kommentaari

K
Keskaja tavad  /   08:30, 10. mai 2017
Veike õlukene ja liiter benediktiini.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis