Võimle koos beebiga (PantherMedia / Scanpix)

Ükski noor ema ei armasta üleliigset kaalu, mis jääb ta pihale pärast rasedust pidama. Selle langetamiseks hoidu ekstreemsetest dieetidest – see võib viia rinnapiima ja rikkuda su tervise. Selle asemel katseta neid nõkse, mis aitavad üleliigsetest kilodest vabaneda loomulikult ja turvaliselt.

1. Söö regulaarselt. Sulle võib küll tunduda, et vähem söömine aitab kaalu kiiremini kaotada, kuid tegelikult viib see vastupidise tulemuseni. Veendu hoopis, et sööd tervislikult, tasakaalustatult ja regulaarselt, soovitab Family Health Freedom Network.

2. Soo väiksemaid portsjoneid ja sagedamini. Selle asemel, et süüa kolm suurt einet päevas, jaota toidukorrad kuueks. Ning söö ühekorraga väiksemaid portsjoneid. See aitab vähendada söögikordade vahel tekkida võivat näljatunnet.

3. Söö supertoiduaineid, mis on madalama kalorsusega. Sellised on omega-3 rasvhapete, kaltsiumi, valgu ja kiudaineterikkad. Näiteks lõhe, sardiinid, tuunikala, tailiha, kana, muna, oad, kaunviljad, jogurt ja täisteratoidud. Vähenda kõrge kalorsusega toidu osakaalu.

4. Joo piisavalt. Veendu, et jooksid vähemalt kaheksa kuni kümme klaasi vett päevas, see aitab kehast toksiine väljutada. Samuti aitavad need vältida dehüdratsiooni teket ja parandada ainevahetust.

5. Tee trenni. Enda liigutamine peaks kuuluma ka noore ema igapäevarutiini. Keskendu esialgu lihtsatele harjutustele ja ära kurna end liialt. Noorele emale sobivad hästi kõndimine, sörkimine, ujumine, aeroobika ja jooga.

6. Püüa vältida unepuudust. Kaheksa tundi ühtejutti magamisest võib noore ema ilmselt vaid unistada. Kuid püüa endale uneaega ikkagi leida, sest ebapiisav magamine kahjustab ainevahetust ja aeglustab kaalulangetusprotsessi. Anna näiteks majapidamistööd teistele või pumpa rinnast piima välja ja lase paaril toidukorral päevas pereliikmetel beebit toita.

7. Võimle koos beebiga. Pisike laps on suurepärane asendus hantlitele. Näiteks tõsta teda selili lamades üles ja alla. Sobivaid harjutusi leiad kindlasti videoportaalidest.

8. Vaata üle, mida sa näksid. Imetav ema võib tunda end sageli näljasena. Kuid vaata kriitiliselt oma näksid üle, vahepaladeks pista suhu tervislikku kraami – näiteks pähkleid, hakitud puuvilju, täisteratooteid, röstitud bataati jms.

9. Vähenda stressi. Uuel emal on ohtralt uusi kohustusi ning stressi tekkimine on loomulik. see aga võib kaalu langetamisele põntsu panna. Sestap ära tee kõike üksi – palju oma partner appi nii lapse eest hoolitsema kui kodutöödes. Ja püüa leida aega ükspuha milleks, mis sind lõõgastab.

10. Tantsi. Tantsimine aitab põletada kaloreid ja on lõbus peale selle. Lisaks saad teha seda koos lapsega – leia vaid muusika, mis meeldib teile mõlemale ja lihtsalt liigu!

11. Söö magustoiduks jogurtit. Kui oled väsinud, ära lohuta end magustoiduga. Selle asemel varu külmkappi jogurtit, puista sellesse hakitud puuvilju ja pähkleid ja söö seda, kui vastupandamatu magusaisu kimbutab.

12. Joo enne söömist vett. Kui jood enne sööma asumist klaasi vett ära aeglaselt, lonksu kaupa, täidab see magu ja sa sööd täpselt nii palju, kui sul tegelikult vaja on.

13. Tee tervislikke valikuid. Ära peta end ja unusta ebatervislikud toidud. Näiteks vali võileiva asemel salat, unusta friikartulid ja unusta juust. Eelista jogurtit ja röstitud köögivilju ja muud sellist.

14. Söö õhtuti varakult. Kõige parem aeg selleks oleks kuskil seitsme ja poole kaheksa vahel õhtul. Kui enne magamajäämist läheb kõht siiski tühjaks, rüüpa klaas piima või tass rohelist teed.

15. Kõnni. Niipalju kui sa saad. Lapsekäruga on seda ju lihtne teha. Mine parki jalutama, poodi süüa ostma – ühesõnaga, sa saad seda kõike teha.

16. Anna endale aega. Sa oled ülekaalu juba üheksa kuud talunud, sestap on loomulik, et soovid kohe saledaks saada. Kuid sa pead arvestama, et esimene aasta väikse lapsega on raske ning selle kõrvalt on beebikilosid keeruline kaotada. Anna endale aega, kuid ära kaota eesmärki silmist ning lange masendusse.

17. Poodle targalt. Just poes on lihtne kiusatustele järgi anda. Mine poodi täis kõhuga ning hoia end seal tagasi. Kui sulle tundub, et just pood on su lõks, saada pereliikmed toidumoona varuma.

18. Hoidu kofeiinist ja alkoholist. Jah, võib küll tunduda, et tass kohvi on parim valik une ja kurnatuse vastu, kuid see võib sind takistada kaalu kaotamast. Sama on alkoholiga. Kui soovid tõesti kaalu kaotada, joo tass rohelist teed riivitud ingveriga.

19. Söö kodus. Kuigi aeg-ajalt väljas süüa on mõnus, söö kodus nii palju kui võimalik. Väljas söömine toob su teele kiusatuse süüa kõike seda, mis eriti pihasõbralikud pole.

20. Püsi motiveeritud. Pane näiteks riidekappi kõige ette rippuma oma lemmikkleit, millesse tahaksid taas mahtuda. See aitab sul sihti silme ees heida. Beebikilode kaotamine pole lihtne, kuid kannatlikkus ja sihikindlus on tähtsaimad.

Jaga artiklit

1 kommentaar

S
sia  /   16:32, 29. okt 2017

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis