(PantherMedia / Scanpix)

Paljud inimesed ei kujuta ette hommikut ilma kohvita. Seda enam, et kohvil on ju ka tervisele mitmeid kasulikke mõjusid, näiteks on leitud, et kohvisõbrad elavad kauem ning neil on väiksem risk haigestuda dementsusse. Kuid – on mõned märgid, mis näitavad, et sa oled kohvijoomisega liiale läinud.

Sa ei pea kindlasti nüüd pärast selle artikli lugemist kohvijoomisest loobuma, küll aga võiksid sa mõne tassi vähem rüübata, kui sul esineb üks allolevast kuuest märgist. Siis on kindel, et kohvijoomisest on tervisele ikka kasu, kirjutab Prevention.

Sa oled närviline. Kohvi stimuleerib kesknärvisüsteemi. Kui kohviga liialdada, võib inimene tunda end närviliselt, tema südame löögisagedus võib tõusta, ta ärritub kergemini ning võib esineda isegi kontrollimatuid vihapurskeid. Kui sa oled väga suur kohvisõltlane ning eelnimetatud märgid sind kimbutavad, katseta tarbida kofeiinivaba kohvi. Kui sul on aga süda haige ja sa tunned eelpoolkirjeldatus ära enda, tee kohvijoomisele lõpp.

Sul saab päeval jaks otsa. Kohvi ergutab ja annab energiat, kuid kui selle mõju mööda läheb, võib sind tabada järsk jõuetus ja energialangus. Selle vältimiseks toitu tervislikult ning veendu, et sööd seda, mis tõesti energiat annab.

Sa käid sageli pissil. Kohv on diureetikum, mis tähendab, et seda juues sageneb vajadus tualeti külastamiseks. See aga tähendab, et kui sa jood palju kohvi ja vett ei joo, siis ähvardab sind dehüdratsioon. Selle ennetamiseks söö – toit aeglustab vedelike liikumist läbi seedesüsteemi ning hoiab su keha kuivamast.

Su silmad tõmblevad. Silmalau tõmblemine on ebamugav ning paistab välja. Teadlased on kindlaks teinud, et liigne kofeiin on silmalau tõmblemise põhjuste osas esikolmikus. Kui sind see häda kimbutab, vähenda kohvitarbimist ning joo rohkem vett.

Sul on kõht lahti. Umbes 30% inimestele mõjub kohv lahtistina. Miks, seda täpselt ei tea, kuid arvatakse, et kohvi happeline koostis stimuleerib seedesüsteemi ning see teebki kõhu lahti. Kui see mure sind kimbutab, siis vähenda kohvi koguseid. Võiksid eelistada hoopis espressot.

Su unerütm on sassis. Teadlased on korduvate uuringutega kinnitanud, et kofeiin saboteerib und, rikub selle kvaliteeti ja kvantiteeti ning raskendab uinumist isegi siis, kui viimase tassi ja voodissepugemise vahele jääb kuus tundi. Kui sul on unehäired, jälgi, et sa ei jooks pärastlõunal enam tassigi kohvi.

Jaga artiklit

1 kommentaar

V
vana aja asjad  /   14:12, 29. mai 2017
Mis väljaimetud jama ja vana korrutamine! Kui kümnest üheksale ei mõju need üleslugemised,siis asjad ikka nii ei ole.

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis