(PantherMedia / Scanpix)

Sa võiksid toidulaua hoida C-vitamiinirohke. Kui lülitad menüüsse allolevad toiduained, oled oma tervise nimel palju ära teinud.

Tuntuim C-vitamiinipomm on apelsin, ühes keskmises oranžis viljas on 69,7 mg C-vitamiini, kirjutab Health ja soovitab selle vitamiini saamiseks süüa ka allolevaid vilju - neis on C-vitamiini rohkemgi kui apelsinis.

* Tšilli. Pooles tassis hakitud tšillipiras on umbes 107,8 mg C-vitamiini. Lisaks leidsid Buffalo Ülikooli teadlased, et tšillis sisalduv kapsaitsiin leevendab liiges- ja lihasvalu.

* Punane paprika. Tass hakitud punast paprikat sisaldab ligi kolm korda rohkem C-vitamiini kui apelsin ehk tervelt 190 mg. Punases paprikas on ka ohtralt A-vitamiini, see on hea silmade tervisele.

* Roheline paprika. Tassitäis rohelist paprikat sisaldab 120 mg C-vitamiini, see on 200% soovituslikust päevasest annusest. Lisaks on rohelises paprikas palju kiudaineid.

* Lehtkapsas. Üks tass lehtkapsast annab 80,4 mg C-vitamiini, lisaks saad sellest soovitavast päevakogusest kaks korda suurema annuse A-vitamiini ning seitse korda suurema koguse K-vitamiini.

* Brokoli on madala kalorsusega köögivili – tassitäis brokolit annab vaid 30 kalorit, kuid tervelt 132 mg C-vitamiini. uuringud kinnitavad, et brokolil võib olla vähki ennetav toime.

* Papaia söömine aitab põskkoopaid puhastada, see teeb naha klaarimaks ja tugevdab ka luid. Ühe tassi suurune portsjon annab umbes 88,3 mg C-vitamiini.

* Maasikad. Tassitäiest maasikatest saab 84,7 mg C-vitamiini. Lisaks on selles tervislik annus foolhapet ja teisi südame-veresoonkonda tugevdavaid aineid. Maasikate söömine teeb ka hambad valgemaks.

* Lillkapsas. Väike lillkapsapea annab umbes 127 mg C-vitamiini olenemata sellest, kas sööd seda ahjus küpsetatuna või püreestatuna. Lisaks annab see umbes 5 grammi kiudaineid ja 5 grammi valku.

* Brüsseli kapsas ehk rooskapsas. Nendes väikestest kapsapeades on palju vähktõbe ennetavaid fütotoitaineid, samuti kiudaineid. Tassitäiest rooskapsapeadest saab 74,8 mg C-vitamiini. Rooskapsa mõru maitse peletamiseks prae neid.

* Ananass. Tassitäis ananassitükke annab 78,9 mg C-vitamiini. Ananass sisaldab ka bromelaiini – ensüümi, mis aitab toitu seedida ning vähendab puhitust. Sellel ainel on ka looduslik põletikuvastane toime, mis tähendab, et ananass aitab kiiremini pärast rasket treeningut taastuda.

* Kiivi. Umbes kaks kiivit annab 137,2 mg C-vitamiini, kuid lisaks on selles ohtralt ka kaaliumi ja vaske.

* Mango. Tassitäis mangotükke annab umbes 122,3 mg C-vitamiini. Lisaks on siin ka ohtralt A-vitamiini, mis sarnaselt C-vitamiiniga tugevdab immuunsüsteemi ning hoiab ka silmade tervist.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Marvel Riik
Telefon 51993733
marvel.riik@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis