(PantherMedia / Scanpix)

Kõik tervislik ei sobi kaalualandamiseks. Sulle võib tunduda see ebaaus, aga tahan et saavutad oma soovikaalu pigem kiiremini mitte aeglaselt. Loe, ja saad teada, mis snäkid kaalualandamiseks sobivad, mis mitte.

Esmalt pead teadma, et kui sinu ainevahetus on aeglane (oled oma keha vintsutanud erinevate dieetidega ja tundnud selle käigus pidevat näljatunnet jms), ei sobi sulle teatud vahepalad, mida toitumiskavade jälgijatele tihti soovitatakse – näiteks kõrge suhkrusisaldusega puuviljad (kirsid, granaatõun, mangod, viigimarjad, datlid ja kuivatatud puuviljad).

Need võivad oma kõrge suhkrusisalduse tõttu sinu kaalukaotuse protsessi pidurdada ja on esimene asi, mida platoo või kaalutõusu puhul arvesse (st välja) võtta.

Oma toidulaualt võiksid need eemaldada seniks kuni saad kätte oma ideaalkaalu – siis võib neid jälle mõistlikus koguses edasi süüa.

Kõige turvalisemad vahepalad kaalu kaotamiseks

Tee nendest endale kasvõi nimekiri: kõige madalama suhkrusisaldusega on sidrunid, laimid, vaarikad, rabarber, mustikad ja jõhvikas. Vajad vahepala? Osta neid kasvõi sügavkülma, et oleksid alati varustatud.

Et aga valik liiga marjakeskseks ei jääks, annan sulle vahepalad, mida võid üpris turvalise ampsuna süüa:

  • Maapähklivõi ilma suhkruta (suuremates marketites olemas). Veendu, et see on kindlasti ilma suhkruta! Pead jällegi silte väga hoolikalt lugema.
  • Hummus – selles puudub igasugune suhkur.
  • Juust – see on kääritatud toiduaine, mis tähendab, et bakterid, mis juustu valmistada aitavad, söövad ära kogu piimasuhkru.

Millega neid süüa? Võid neid panna selleri, porgandite või tomatite peale.

Suur oht poes

Halb asi, mida süüa, on proteiinirikkad valgubatoonid , kuna nendes on tohututes kogustes suhkrut ja kuna neid turundatakse meile kui tervislikku ja turvalist vahepala. Palun säästa end ja kontrolli oma suhkrutarbimist ning valmista tervislik valgubatoon ise. Siit saad selleks kogu vajaliku toorainenimekirja: Tervislik valgubatoon 

Jogurt on teine ohuallikas, sest kuigi tervislik, siis isegi maitsestamata jogurits võib olla kuni 20 grammi suhkrut – jälgi väga hoolega toitaine sisalduse silte ja veendu, et sa ei astu järjekordse suhkrupommi otsa.

Kõik need nimetatud vahepalad on ideaalsed kiirel ajal poest haarata või külla minnes lauale kaasa osta – kes ütles, et peame külakostiks kindlasti koogiga kohale ilmuma. Palju vingem on hummus koos köögiviljadega või isuäratav  marjavaagen, mis mitte kedagi külmaks ei jäta.

Loe lisaks Erik Orgu blogist

Jaga artiklit

3 kommentaari

J
ja juttu jätkub kauemaks  /   14:18, 19. juuni 2017
Toit ja kehaline aktiivsus käsikäes võtaksid väga paljudelt teenistuse, ka eri väljaannete püsikirjutajatelt-nõustajatelt. Ajad ja kombed-tavad on muutunud, töö olemus samuti, paraku ka toit - nii sisu kui vorm. Vähem vormi ja arutu tootearendusega narrimist ja kaal kaoks niuhti, paraku ei luba seda ettevõtete kasumiprognoosid. Nokk kinni, saba ka.
M
Mis krdi kaalu kaotamisest käib koguaeg jutt vaadake ahvrikasnälgasneegreid need on nii saledad  /   09:40, 18. juuni 2017
On ainult nr1 reegel kaalujälgimiseks Kui löugadevahelt midagi sisse ei aja siis kaal langeb iseenesest mühinal Kas on selgepakspersed

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 51993733
marge.sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis