(PantherMedia / Scanpix)

Trendikad dieedid lubavad imesid ja ahvatlevad end proovima. Siiski tasub olla ettevaatlik, vähemalt siin loetletud nelja toitumiskavaga. Need langetavad kaalu lühiajaliselt, kuid pikas plaanis võivad tervist hoopis kahjustada.

* Toortoidudieet. Värskete juur- ja puuviljade söömine kõlab tervislikult, kuid ainult toorest toitu süües riskid tervisehädadega - küpsetamine ja kuumtöötlemine hävitab kõikvõimalikke tõbesid põhjustavad bakterid, kirjutab Fox News. Samas püsivad ka töödeldud toitudes kiudained, vitamiinid ja mineraalid.

* Aluseline dieet tähendab, et inimene peaks tarbima rohkem värskeid juur- ja puuvilju, pähkleid ja seemneid ning loobuma lihast, piimatoodetest, maiustustest, kohvist, alkoholist, kunstlikest lisaainetest ja töödeldud toidust. Samas puuduvad teaduslikud tõendid, et pH kuidagi kehakaalu mõjutaks, samal ajal, kui mõnede toidugruppide ärajätmine igapäeva toidulaualt võib tervist kahjustada küll.

* Veregrupidieet utsitab inimesi sööma toiduaineid, mis väidetavalt reageerivad veregrupiga keemiliselt. Jällegi - teaduslikud tõendid, et veregrupp kuidagi kaalulangetamist soodustaks, puuduvad. Samas jääb toidulaud seda dieeti järgides kesiseks. 

* Küpsisedieet tähendab, et sööma peab kõrge valgu ning kiudainete sisaldusega kaalulangetusküpsiseid nii nii hommiku- kui lõunasöögiks ja vahepaladena ning õhtuks võib süüa tavalist toitu. Pealtnäha võib sest olla kasu ja kaal võib langeda, samas on suur oht õhtusöögiga tervisele põnts panna, kuna inimene sisuliselt nälgib terve päeva.

Jaga artiklit

1 kommentaar

I
Igasugust pahna kirjutatakse!  /   12:20, 30. juuni 2017
Aga keegi ei kirjuta, et viibida võrdlemisi palju värskes õhus, mõõdukalt füüsilist tehes. Ja võid süüa, mida aegade jooksul on söönud meie esivanemad.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis