7
fotot
Toidud, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma. (PantherMedia / Scanpix)

Et suvel viibib inimene sagedamini õues ning sooja ilmaga ka higistab, ohustab teda just sel aastaajal vedeliku ja vitamiinide ning erinevate mineraalainete puudus. Seda saab aga hõlpsasti leevendada nutikalt toitudes.

Womans Day koostas nimekirja toitudest, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma.

Arbuus aitab suurepäraselt dehüdratsiooni vältida ning tänu suurele veesisaldusele püsib seda süües ka kõht täis. Lisaks sisaldab arbuus lükopeeni ehk ainet, mis lisab naharakkudele kaitset päikese kahjuliku mõju eest.

Toidud, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma. (PantherMedia / Scanpix)

Apelsinid sisaldavad ohtralt kaaliumi, just seda ainet kaotab organism higistades. Apelsinimahl on soojal päeval ka hea janukustutaja.

Toidud, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma. (PantherMedia / Scanpix)

Jogurt on valgurohke toit, mis täidab hästi kõhtu. See aitab sul grillpidudel lihtsamalt piiri pidada.

Toidud, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma. (PantherMedia / Scanpix)

Seller ja fenkol toimivad diureetikumina ehk neis sisalduvad ained stimuleerivad neere jääkaineid ja liigset vedelikku kehast väljutama ning see aitab kuuma ilmaga turseid ära hoida.

Toidud, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma. (PantherMedia / Scanpix)

Roheline tee on palava ilmaga ideaalne jook, sest kustutab janu sama hästi kui vesi ning see kõlbab juua nii kuuma kui külmana. Samas on rohelisest teest kasu ka tervisele, see ennetab vähi- ja südamehaiguste teket, hoiab kolesteroolitaseme kontrolli all ja kiirendab ainevahetust.

Toidud, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma. (PantherMedia / Scanpix)

Tumerohelised salatid, näiteks spinat, sisaldavad karotenoide, mis kaitsevad keha samuti päikesekahjude eest. Samuti mõjuvad naha tervisele tervikuna hästi. Karotenoididerohked on ka porgandid, aprikoosid, arbuus, tomatid, lõhe, piim ja munakollased.

Toidud, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma. (PantherMedia / Scanpix)

Maasikad ja mustikad sisaldavad tervisele kasulikke flavonoide, mis hoiavad immuunsüsteemi tugevama. Ka suurendavad need ained nahka verevoolu ja vähendavad valgustundlikkust. See aga parandab naha seisukorda tunduvalt. Flanovoididerikkad on ka banaanid, brokoli, till, tüümian, tsitruselised ja pistaatsiapähklid.

Toidud, mida peaksid oma tervise nimel just suvel sööma. (PantherMedia / Scanpix)

Jaga artiklit

6 kommentaari

P
Promill  /   09:45, 5. juuli 2017
Arbuus aitab vältida dehüdratsiooni? Kui ma õigesti aru olen saanud, siis arbuus on samasugune diureetik nagu alkoholgi...
G
Gurmaani unenägu   /   08:42, 5. juuli 2017
Soovitame Evelyyn Vaselyyni leibasid Ungari pekiga. Veidi ploomirasva vahele kah. Päevanorm 220 grammi ungari pekki, 200 grammi leiba ja 200 grammi ploomirasva. Mekib hästi.

Päevatoimetaja

Geidi Raud
Telefon 51993733
geidi.raud@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis