Kui tahad normaalkaalus püsida, unusta voodis söömine. (PantherMedia / Scanpix)

Alati ei ole võimalik mõnuledes köögilaua taga süüa. Kui sind piinavad aga ühekilod, peaksid lahti saama harjumusest tegeleda söömise ajal kõrvaliste asjadega.

Fox News toob välja viis paika, kus söömine tähendab paratamatut kaalutõusu.

Köögis seistes. Õhtul hajameelselt mööda korterit ringi käies lipsad läbi ka köögist ja topid paar väiksemat pala põske. Seda kipub õhtu jooksul juhtuma aga korduvalt ning kokku saad neist praega võrdse portsjoni. Eriti halb on, kui sööd otse külmiku või kapi ees seistes, või kui pistad käe pakendisse ja muudkui sööd, kuniks kõik otsas. Nii ei teki sul mingit ülevaadet, kui palju sa tegelikult ära sööd. Kui nälg näpistab ja vaja on mingit vahepala, pane söök taldrikule taldrik ja istu laua taha, et saaksid oma isu täis süüa ning jälgida, et sa ei söö liiga palju. 

* Autos. Käigupealt söömine pole kunagi hea mõte, sest enamasti süüakse siis ebatervislikku kiirtoitu. Liiatigi kipub selline roolis või jalutades söömine tähendama seda, et toitu ahmitakse kiiresti ning kontroll portsjoni üle kaob. Kui sul tõesti pole aega rahulikult süüa, hoia käepärast mõni tervislik vahepala, et püsiks kontroll portsjoni üle.

Teleri ees. Telereklaamid on kaalulangetaja õudusunenägu. Lisaks sellele, et see annab võimaluse külmkapi juurde lipata, kipub iga natukese aja tagant telekast hõrgutisi nähes murduma ka kõige tugevam ning tekib vastupandamatu isu millegi hea järele. Ka teleka ees toitu vitsutades on raske kogustel silm peal hoida. Kui tõesti tahad filmi vaadates midagi näksida, tõsta endale sobiv portsjon taldrikule.

Töölaua taga. Pingelist tööd tehes on seda mõnikord mõnus teha. Kuid ka nii ei taju sa, kui palju sööd, sest tähelepanu on töö juures. Nii võib lihtsalt juhtuda, et sööd harjumusest, sest kõht on ammu täis. Püüa ikka leida veerand tundi lõunapausiks.

Voodis söömine tähendab samuti arutut õgimist ning pole hügieeniline peale selle. Kui sa pole just haige, aja end voodist söögi ajaks välja. Kui nälg hakkab kimbutama õhtul voodisse minnes, enneta seda ning söö paar tundi enne magamaminekut värskeid puuvilju.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Denes Kattago
Telefon 51993733
denes.kattago@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis