(PantherMedia / Scanpix)

Aktiivne ajutöö nõuab kehalt rohkem energiat ja sunnib seetõttu sagedamini näksima. Kui pead asjalik olema, hoia näpud siinkirjeldatud toitudest eemal - need annavad energiat vaid ajutiselt ning neid süües võid tunda end hoopis uimasemana.

Marjad. Eksperdid usuvad, et paljude kasulike toitainete kõrval sisaldavad näiteks kirsid ja maguskirsid melatoniini, mis võib põhjustada uimasust. Need marjad passivad põske pista pigem enne magamaminekut. Eriti juhul, kui teid piinab unetus, kirjutab Genius Beauty.

Kohv. Kohviga, millel usutakse olevat kosutav mõju, on ka tegelikult keerulised lood. Arstide tähelepanekul mõjub kohv ergutavalt 60 – 90 minutit pärast selle joomist. Kuid siis saabub vastupidine efekt – inimene tunneb end taas uimaselt.

Banaanid on kontoris populaarsemaks suupisteks. Kuid eksperdid tuletavad meelde, et banaan põhjustab lihaste lõõgastumist ning selle tulemusel võib inimest tabada unisus ja väsimus. Sama efekt on tegelikult ka pärast seemnete ja hiidlesta söömist.

Liha peetakse üldjuhul suurepäraseks pikemaajaliseks näljatunde peletajaks. Kuid tasub meeles pidada, et keha kulutab liha seedimisele palju energiat ning see pärsib aju aktiivset verevarustust. Lisaks sisaldab liha uimasust põhjustavat trüptofaani. See aine sisaldub, muide, ka maiustustes, ehk kui tööl on vaja pigem mõelda, siis tuleks ka need unustada.

Jaga artiklit

4 kommentaari

T
tibu  /   10:21, 11. juuli 2017
huvitav, mis toitu on selle artikli autor söönud,et ta nii uimast jutta ajab?
M
mind teeb uimaseks  /   08:17, 11. juuli 2017
üldse täis kõht. peale seda tahaks kohe pikali heita. aga ühte küll olen pannud tähele, et šokolaad ei sobi üldse.

Päevatoimetaja

Geidi Raud
Telefon 51993733
geidi.raud@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis