(PantherMedia / Scanpix)

Maasikate kõrval on metsas valminud ka esimesed mustikad, mida tasub oma tervise nimel suvel korralikult süüa – antioksüdantiderohked metsamarjad on tervisele kasulikud üsna mitmel moel.

* Mustikad sobivad söömiseks kõigile – neis on vähe kaloreid. Umbes 200 grammis mustikates on kõigest umbes 80 kilokalorit.

* Mustikates on palju toitaineid ja vitamiine. Mustikad sisaldavad ohtralt C-vitamiini, mangaani ja palju kiudaineid.

* Mustikates on palju antioksüdante, mis aitavad vähendada vähiriski, võitlevad vabade radikaalidega, kaitstes keha nii vananemise eest kui ka mitmete haiguste eest (südame-veresoonkonnahaigused, kesknärvisüsteemi haigused).

* Mustikad mõjuvad hästi südame-veresoonkonnale hästi. Mustikates leiduvad polüfenoolid aitavad põletikke vähendada, vererõhku alandada ning ka kolesteroolitaset alandada.

* Mustikaid sisaldavate jookide tarbimine aitab uuringute kohaselt ülekaalulistel täiskasvanutel parandada insuliinitundlikkust.

* Mustikate söömine aitab teadlaste hinnangul ära hoida mälu halvenemise.

* Mustikatest on palju abi kõhuhädade korral, mustikalehetee on hea kõhu kinnistaja.

Jaga artiklit

3 kommentaari

K
karulauk  /   13:58, 14. juuli 2017
eriti tervislikud on karumustikad
.
..  /   13:30, 14. juuli 2017
et marjad on nii kallid, siis on odavam kasutada mahetoodetest tehtud toidulisandeid, saab ka vastava normi kätte, sest mustikaid peaks siis päevas sööma vähemalt üle poole kilo, mis see kuus rahana teeb, lisandid tulevad odavamad, carotenoid näiteks on 40 ringi, saab perega kuuajaga hakkama.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis