Mustikad (LAURI KULPSOO)

Mustikaaeg on haripunktis ning seetõttu võiks nädalavahetusel arvukate ürituste kõrvalt võtta paar tundi ka metsas mustikate korjamiseks. Need on nimelt marjad, mis on tervisele kasulikud üsna mitmel moel.

* Mustikad sobivad söömiseks kõigile – neis on vähe kaloreid. Umbes 200 grammis mustikates on kõigest umbes 80 kilokalorit.

* Mustikates on palju toitaineid ja vitamiine. Mustikad sisaldavad ohtralt C-vitamiini, mangaani ja palju kiudaineid.

* Mustikates on palju antioksüdante, mis aitavad vähendada vähiriski, võitlevad vabade radikaalidega, kaitstes keha nii vananemise eest kui ka mitmete haiguste eest (südame-veresoonkonnahaigused, kesknärvisüsteemi haigused).

* Mustikad mõjuvad hästi südame-veresoonkonnale hästi. Mustikates leiduvad polüfenoolid aitavad põletikke vähendada, vererõhku alandada ning ka kolesteroolitaset alandada.

* Mustikaid sisaldavate jookide tarbimine aitab uuringute kohaselt ülekaalulistel täiskasvanutel parandada insuliinitundlikkust.

* Mustikate söömine aitab teadlaste hinnangul ära hoida mälu halvenemise.

* Mustikatest on palju abi kõhuhädade korral, mustikalehetee on hea kõhu kinnistaja.

Jaga artiklit

2 kommentaari

M
Mustikatest ei saa üle ega ümber.Nad on väga tervislikud!  /   01:05, 13. aug 2017
Praegustel aegadel ongi just paras aeg mustikaid korjama minna.Varuda talveks vitamiini rikkaid mar-
ju enne,kuni nende aeg otsa saab.Kui on viitsimist ja tahtmist korjata,siis igaüks teab millal ta neid endale muretseb.Aga kui metsadessee minna,siis tuleb laetud mobiil ja hädavajalikke asju kaasa võtta.Kes teab mis võib ees oodata.Siis on vähemalt teada,kus keegi asub ja viibib.See pole naljaasi.
A
Asjatundja.  /   17:19, 11. aug 2017
Jääb alla Viru valgele.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis