(PantherMedia / Scanpix)

Kõikvõimalikud juur- ja köögiviljad on täis kõikvõimalikke kasulikke vitamiine ja toitaineid, mis kahjuks inimesteni enamasti ei jõua - seda põhjusel, et inimesed töötlevad neid vääralt. Kuidas neid õigesti tarbida?

* Söö tomateid ka madalal temperatuuril küpsetatult. Karotenoidid annavad punastele ja roosadele viljadele värvuse ning on väga tõhusad antioksüdandid. Kui sa sööd tomateid toorelt, ei saa sa kõiki neid antioksüdante kätte, kirjutab Eat Local Crown. Sestap oleks mõistlik tomateid madalal temperatuuril küpsetada. Kui seda teha 88-kraadises ahjus, tõuseb karotenoidide tase tomatites poole tunni jooksul pea kaks korda.

* Säilitad lehtsalatit külmkaipsu rebituna. Lehtsalati säilitamiseks võiks lehed potist ära rebida ja need alles siis külma panna - nii püsivad need kauem värskena. Ka oleks mõistlik lehtkapsas ära süüa kahe päeva jooksul, siis on enamik toitaineid temas veel alles.

* Väldi keetmist. Roheliste viljade puhul tasub vältida keetmist, sest sedaviisi  väheneb nendes C-vitamiinitase. Kui tahad neid töödelda, auruta neid kergelt.

* Lase küüslaugul veidi seista. Küüslauk on üks väekamaid aedvilju. Ka avalduvad küüslaugu tervise tugevdamisel vajalikud omadused pärast küüslaugu koorimist. Seetõttu ära söö küüslauku pärast koorimist kohe ära, lase sel veidi seista.

* Söö ka koori, lehti, juuri ja seemneid. Võtame näiteks peedi lehed, kapsa juurika ja õuna seemned - need kõik on vitamiine ja toitaineid täis. Samamoodi on kasulikud paljud koored, näiteks õuna- ja kartulikoor.

Jaga artiklit

1 kommentaar

E
elektritsaabtasutablogspotcom  /   15:06, 15. aug 2017
Ah,et siis oota mil kyyslaugu ramm lendab 2ra...vale jutt.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis