(PantherMedia / Scanpix)

On terve hulk kodumaiseid marju, mida tasub praegusel koriluse tipphooajal väsimuse ja stressiga võitlemiseks ning tervise tugevdamiseks ohtralt süüa kui ka hoidistena talletada. 

Millised marjad need on, räägib Ilvi Pirson, Tartus asuvas Võlumaa ilusalongis koos käivate figuurisõprade mentor. Ka annab ta näpunäiteid, milline hoidistamisviis on kõige tervislikum.

Ilvi Pirson teab omast käest, et hoidistamise võimalusi on palju, kuid kõige paremini säilib marjade toiteväärtus just sügavkülmutamisel. „Samuti on sügavkülmutamine perenaisele kiireim ja lihtsaim säilitusviis, mis tagab lisaks toiteväärtuse säilimisele ka aia- ja metsasaaduste maitse ja aroomi,“ tõdeb figuurisõber.

Ilvi loetleb üles marjad, mida praegu tarbida ja mis on kõige energiarikkamad. Need on:

·  Murakad ja mustad sõstrad (kõige kiudainerikkamad marjad)

· Vaarikad ja mustad sõstrad (raua sisalduse liidrid, rauapuudus organismis võib olla ka juuste väljalangemise põhjuseks)

· Kibuvitsamarjad, mustad ja punased sõstrad (kaaliumirikkad marjad)

· Astelpajumarjad, murakad, kibuvitsamarjad, vaarikad, mustad sõstrad (magneesiumirikkad marjad)

· Metsmaasikad, mustad sõstrad, mustikad, kibuvitsamari (kõrge c-vitamiini sisaldusega marjad)

Suure C-vitamiini sisalduse tõttu aitab marjade söömine võidelda nii väsimuse kui stressi vastu ning ära hoida või leevendada haigusi, samas tervendavaid omadusi siiski ühelegi toidule anda ei saa! Ilvi täpsustas siinjuures, et ennekõike seostatakse piisavas koguses marjade (aga ka puu- ja köögiviljade) söömist vähkkasvajatesse ning südame- veresoonkonnahaigustesse haigestumise riski vähendamisega.

Kõige tervislikum hoidistamisviis on Ilvi sõnul vesihoidiste valmistamine, Selle käigus valatakse tooretele marjadele peale keedetud jahutatud vesi, suletakse purgid-pudelid ja säilitakse külmikus või keldris. Levinumalt kasutatakse vesihoidiseid rabarberi, jõhvikate ja pohlade puhul. „Keedetud moosid, mahlad, mehud, püreed, tarretised ja marmelaadid on küll maitsvad, aga paraku säilimise eesmärgil lisatakse neisse ka päris palju suhkrut,“ toonitab Ilvi. 

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Kristin Aasma
Telefon 51993733
kristin.aasma@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis