(PantherMedia / Scanpix)

Saabuva sügise hakul on viimane aeg hakata mõtlema sellele, kuidas immuunsüsteemi tugevdada ja nii ka kõikvõimalikke külmetusviirusi endast eemal hoida.

KSA silmakeskus toob välja neli toitu, mis sind sel puhul aitavad.

1. Seened. Küpsetatud seened tugevdavad organismi vastupanuvõimet haigustele, aktiveerides kehas loomulikud tapjarakud, mis ründavad viirusega nakatunud rakke. Seened aitavad toota ka suus ja hingamisteedes olevaid immuunkehi.

2. Ristõielised köögiviljad. Kapsas, lehtkapsas, lillkapsas, broccoli, rooskapsas, nuikapsas, spargelkapsas, ürt-allikkress jt ristõielised köögiviljad sisaldavad glükosinolaate, mis muudetakse hakkimisel või närimisel immuunsust tugevdavateks isotiotsüanaatideks. Ristõielisi köögivilju tuleks toorelt süüa iga päev.

3. Marjad. Marjad sisaldavad rikkalikult C-vitamiini ja antioksüdante nagu flavonoidid ja resveratrool, mis kaitsevad hingamisteede viiruste eest. Leedrimarjamahla joomine aitab võidelda gripisümptomitega.

4. Sibulad ja küüslauk. Laukude perel on vähivastased ja immuunsust tugevdavad omadused. Küüslauk sisaldab fütokemikaale, mis tapavad viiruseid. Laukude kasulikud omadused aktiveeruvad, kui neid hakkida või toorelt närida. Mugulsibulat ja rohelist sibulat tasub salatile lisada iga päev, näiteks lisa küpsetatud juurviljadele paar lusikatäit hakitud sibulat.
 

Jaga artiklit

1 kommentaar

A
ants  /   09:53, 31. aug 2017
Söön ainult marju!

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis