(PantherMedia / Scanpix)

Kuigi enamik meist ei pruugi öösel mõelda magamistoa temperatuurile, kui kodus just raha kokkuhoidmise eesmärgil temperatuur maha pole keeratud, oleks seda oma tervise nimel siiski mõistlik teha.

Magamiseks sobivaim temperatuur on nimelt 15 - 19 kraadi, märgib Charlottesville'i neuroloogia ja unemeditsiini teadlane Christopher Winter ajalehes Huffington Post. Kui temperatuur tõuseb magamistoas üle 23 või langeb alla 12 kraadi, võib see kaasa tuua selle, et inimene ei puhka lihtsalt välja.

Lisaks sellele, et jahedamas on inimesel parem uni, mõjub see hästi ka tervisele. Winter toob välja kolm olulist punkti:

* See hoiab sind nooremana. Jahedas ja pimedas toas magades vabastab keha rohkem melatoniini, see on üks paremaid vananemisvastaseid hormoone kehas.

* See aitab sul kaalu kaotada. Kui keha temperatuur langeb, väheneb kehas stressihormooni kortisooli teke ning see omakorda vähendab teie vajadust mõttetult õgida.

* See aitab vähendada metaboolse sündroomi riski. Magamine liiga soojas toas aitab kaasa teatud ainevahetushaiguste, näiteks diabeedi tekkele. Jahedas magamine aga paneb keha usinamalt kaloreid põletama ning suurendama hea rasva kogust - see aitab kehal üldse vähem lisa talletada. Aja jooksul võib see vähendada ainevahetushaiguste riski.

Jaga artiklit

3 kommentaari

T
tädi Sohvi  /   10:05, 6. sept 2017
Magan ka pigem soojas toas. Külmas toas ei tule und ja köha ei lase magada.
T
Tuleb  /   18:54, 5. sept 2017
üks jalg teki alt välja lükata ,siis on täpselt paras magada.

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis