(PantherMedia / Scanpix)

Emakasisene kokkupuude antidepressantidega on seotud suurema psühhiaatriliste häirete riskiga, leiavad teadlased.

Taanis viidi läbi uuring, mille eesmärk oli uurida seost emakasisese antidepressantidega kokkupuute ja psühhiaatriliste häirete vahel, vahendab meditsiiniportaal Med24 The BMJ-s ilmunud uuringut.

Uuriti 905 383 elusalt sündinud last, kes sündisid Taanis ajavahemikul 1998–2012 ja keda jälgiti sünnist juulini 2014, surmani, emigratsioonini või esimese psühhiaatrilise diagnoosi kuupäevani, sõltuvalt sellest, mis saabus esimesena. Lapsi jälgiti maksimaalselt 16,5 aastat.

Lapsed jaotati nelja rühma vastavalt ema antidepressantide kasutusele kahe aasta jooksul enne rasedust ja selle ajal: eksponeerimata, antidepressantravi katkestanud (kasutati enne rasedust, ent mitte selle ajal),  antidepressantravi jätkanud (kasutati nii enne rasedust kui ka selle ajal) ja uued kasutajad (kasutati ainult raseduse ajal).

Psühhiaatrilised häired diagnoositi kokku 32 400 lapsel. Psühhiaatriliste häirete 15 aasta korrigeeritud kumulatiivne esinemus oli mitteeksponeeritute rühmas 8,0%, antidepressantravi katkestanute rühmas 11,5%, antidepressantravi jätkanute rühmas 13,6% ja uute kasutajate rühmas 14,5%. Antidepressantravi jätkanute rühmas oli psühhiaatriliste häirete risk suurenenud (ohusuhe 1.27, 1,17–1,38) võrreldes katkestanute rühmaga.

Emakasisene kokkupuude antidepressantidega oli seotud psühhiaatriliste häirete suurenenud riskiga. 

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis