( Vida press)

Miks peaks sööma just viis peotäit ehk portsjonit puu- ja köögivilju päevas?

Viis portsjonit ehk viis peotäit on minimaalne kogus, mida peaksid päevas sööma. Keskmise energiavajaduse korral (2200–2500 kcal) võib päevaste portsjonite arv ulatuda ka kuni üheksani, kirjutab toitumisteemaline veebikülg.

Vähem kui viie portsjoni puhul ei pruugi sa piisavalt saada vajalikke vitamiine ja mineraalaineid ning vett, samuti võib väheseks jääda päeva jooksul saadavate kiudainete kogus. Puu- ja köögiviljade haigusi ennetavat toimet on täheldatud just vähemalt nii suurest tarbimiskogusest päevas.

Kui süüa päevas kokku viis portsjonit, siis kolm neist võiksid olla köögivilja- ja kaks puuviljaportsjonid.

Jaga artiklit

1 kommentaar

J
jaburus  /   09:19, 14. sept 2017
Miks peaks? Ei peagi, sest tegemist on totra kampaaniaga.

Päevatoimetaja

Kristin Aasma
Telefon 51993733
kristin.aasma@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis