( Vida Press)

Milliste vitamiinidega saab immuunsust turgutada?

Apotheka proviisor Anne-Mai Rogenbaum paneb südamele, et esmalt tuleks immuunsust tugevdada siiski mitmekülgse toidulauaga - sööma peaks rohkem puu- ja köögivilju, tsitruselisi, teravilju ja tervislikke rasvu.

„Väidetavalt aitab puu- ja juurvilja söömine suurendada antioksüdantide kogust organismis, mis omakorda hävitab vabad radikaalid juba eos,“ sõnab ta.

 Et saada tsinki – immuunsüsteemi turgutamiseks tähtsat koostisosa – tuleb kindlasti süüa ka mereande, liha, pähkleid, mune ja teravilju. Kui on aga kahtlus, et toidulaud pole ikka piisavalt mitmekesine – näiteks ei meeldi osadele inimestele süüa teraviljatooteid või köögivilju – saab apteegist osta toidulisandeid, mis aitavad immuunsüsteemi tugevana hoida.

Immuunsüsteemi tasakaalustatud toimimiseks on aastaringselt vaja optimaalses koguses vitamiine D, A, C, B6, B9 ehk foolhapet ja B12 ning nelja mineraalainet – seleeni, tsinki, rauda ja vaske. Apteegist leiab ka preparaate, kus kõik need vajalikud ained koos oluliste taimeekstraktidega sees.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis