(PantherMedia / Scanpix)

Kui me ei maga piisavalt, teeme oma tervisele liiga. IFLScience toob välja 11 nõksu, mis võivad aidata kiiremini uinuda.

1. Kustuta tuled. Hele, eriti sinakas valgus, annab ajule signaali, et on veel päev, mistõttu väheneb uinumiseks vajaliku melatoniini tootmine.

2. Nutividinatest eemale. Teler, tahvelarvuti, nutitelefon – ekraani vaatamine ja uinumine ei käi kokku.  

3. Vähenda kohvi tarbimist. Kohvi juues uinume aeglasemalt ja magame vähem – isegi siis, kui me ei joo seda enne magamaminekut.

4. Vähenda alkoholi tarbimist.

5. Jaga voodit inimesega, kes teeb sind õnnelikuks, siis on ka uni parem. 

6. Kujunda oma unerežiim, mida järgida.

7. Soojenda oma käsi ja jalgu näiteks sooja veepudeliga, mis peaks kiirendama uinumist. Või pane jalga sokid.

8. Käi enne magamaminekut vannis.

9. Uinudes väldi negatiivseid mõtteid, vaid keskendu headele, nii oled rahulikum.

10. Kuula muusikat, soovitavalt sellist, mis sind rahustab.

11. Täida oma tuba lavendlilõhnaga, see peaks soodustama sügavamat und ja erksamat ärkamist.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis