(PantherMedia / Scanpix)

Kui sind kimbutab ärevushäire, peaksid vältima siin väljatoodud toite-jooke - need võivad soodustada ärevushoo teket.

1. Kofeiin. Kofeiin kui stimulant muudab meid rahutumaks ja närvilisemaks ehk veelgi ärevamaks, kirjutab Fox News.

2. Rafineeritud suhkur. Suhkur toiduainena küll ärevust ei põhjusta, kuid tekitab kehas protsesse, mis võivad halvendada ärevuse sümptomeid ja muuta meid stressile vastuvõtlikumaks. 

3. Gluteen. Teraviljatoodetes leiduv gluteen päästab valla ärevuse sümptomid. Gluteenitalumatusega inimestel on suurem risk ärevusele, depressioonile ja tujukõikumistele. 

4. Töödeldud toit. Lisa- ja säilitusainetest pungil toit mõjub kõhule halvasti ning on leitud seos halva kõhutervise ja ärevuse vahel. 

5. Alkohol. Meelemürgid tekitavad ärevuse sümptomeid, mõjutades keha ja närvisüsteemi. 

6. Piimatooted. On leitud, et piimatoodete tarbimine toob esile ärevuse sümptomid. 

7. Karastusjoogid. Lisaks värvainetele ja lisanditele leidub värvilistes karastusjookides aspartaami - magusaasendaja, mis on ligi 200 magusam kui suhkur. Aspartaam blokeerib serotoniini ehk õnnehormooni tootmist. Lisaks on see seotud peavalude, unetuse, ärevuse ja tujukõikumistega. 

8. Praetud toit. Raskesti seeditav ja vähese toitainesisaldusega praetud rasvane toit ei mõju halvasti mitte ainult vöökohale, vaid ka südamele, halvendades lisaks ärevuse sümptomeid. 

9. Mahl. Paljudesse mahlajookidesse on lisatud suhkrut, seega jälgi jookide suhkrusisaldust või valmista hoopis ise meelepärane ja tervislik mahl. 

Jaga artiklit

5 kommentaari

P
Pässu  /   07:45, 29. sept 2017
Ehk siis-kõik on ladvahaigele keelatud😀
C
caff  /   09:22, 28. sept 2017
ikka mingi täiskohaga totakas tegeleb selliste listide koostamisega, võib-olla saab selle eest palkagi

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis