Terviseuudised

Viis head põhjust krõmpsutada rohkem porgandit

Õhtuleht.ee, 28. august 2018, 07:00

4 KOMMENTAARI

n
naisuke/ 28. august 2018, 18:41
Ükski toores porgand ei anna A vitamiini; see vallandub alles koos rasvainega. Näiteks praadides võiga.
p
Porgand/ 18. august 2015, 10:18
Toore porgandi söömisel omastab organism ainult 3% porgandis olevast β-karoteenist.
j
just!/ 28. august 2018, 08:31
karitoinoidid on inimesele omastatavamad, kui porgandisalat on tehtud kas hapukoore või kvaliteetse õliga, samamoodi aitab keetmine-kuumutamine. Toorelt on porgandit hea niisama närida, kui porgandid on noored ja otse peenrast võetud (nö.harvendusporgandid said sageli ikka ise söödud, päris pisikesed läksid lammastele maiuseks). Toore porgandi kasulikkus on ikka hammaste-igemete korrashoius ja justnimelt kiudainetes, mitte karotinoidide saamiseks. Hämmastav, et terviserubriik koosneb enamasti mingist kaheldavast kollasest (kehvalt tõlgitud) tibimeediast, mitte kaasaegsetest asjalikest teaduspõhistest artiklitest.
e
eh/ 28. august 2018, 09:29
kohe esimene sõna juhtus näpukana - no muidugi tuli kirjutada karotenoidid, mitte seda veidrust, mis siia sattus. Vabandan!

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee