Porgandisöömine hoiab naha säravana. (Pat Herman / Freeimages)

Värske aedvilja aeg on käes. Mis võiks olla parem mõnusast noorest krõmpsuvast porgandist? Lisaks on porgandil palju kasulikke omadusi. Siin mõned olulisemad.

1. Porgandid sisaldavad ohtralt beetakaroteeni. See A-vitamiini eellasmolekul on võimas vabade radikaalidega võitleja ning hoiab naha säravana.

2. Porgandis on korralik kogus kaaliumi, mis aitab vererõhku normis hoida.

3. Porgand turgutab silmanägemist. Oranžid juurikad sisaldavad luteiini. See pigment ja antioksüdant kaitseb nägemisteravuse kaotamise eest.

4. Ka kiudaineid on porgandis korralikult. Need aitavad kolesterooli siduda.

5. Porgandis sisalduvad karotenoidid aitavad veresuhkru taset reguleerida.

Allikas: Epichealthy.com

Jaga artiklit

4 kommentaari

N
naisuke  /   18:41, 28. aug 2018
Ükski toores porgand ei anna A vitamiini; see vallandub alles koos rasvainega. Näiteks praadides võiga.
P
Porgand  /   10:18, 18. aug 2015
Toore porgandi söömisel omastab organism ainult 3% porgandis olevast β-karoteenist.

Päevatoimetaja

Silja Ratt
Telefon 51993733
silja.ratt@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis