Haigekassa

E-konsultatsioon ja perearsti nõuandeliin 1220 säästavad patsiendi aega (5)

Õhtuleht.ee, 13. september 2016, 12:57
Perearsti nõuandetelefonile vastab paljude teiste seas ka pereõde Marika Kalmõkov.  Heiko Kruusi
Inimestele õigeaegse ja kvaliteetse arstiabi  ning soovituste andmisel on väga oluline perearstide koostöö eriarstidega. Koostöö tõhustamiseks on perearstide jaoks loodud e-konsultatsiooni võimalus.

See tähendab, et perearstil on võimalik konsulteerida eriarstidega oma patsiendi diagnoosi täpsustamiseks ja ravi määramiseks.

E-konsultatsioon säästab patsientide aega, sest patsient ei pea ise eriarsti poole pöörduma – eriarstiga konsulteerib perearst elektroonselt ning kogu ravi toimub perearsti koordineerimisel.

Samal teemal

Kui e-konsultatsiooni käigus siiski selgub, et patsient vajab eriarstiabi või täiendavaid uuringuid, suunab perearst ta eriarsti vastuvõtule.

E-konsultatsioon parandab perearstide koostööd eriarstidega ning liikuva info kiirust ja kvaliteeti. Praeguseks toimib see juba 13 erialal. 2016 aastal lisandusid loetellu kardioloogia, gastroenteroloogia, ortopeedia, onkoloogia ja allergoloogia-immunoloogia erialad.

Kui patsiendil ilmneb terviserike ja tema perearst ei ole parajasti kättesaadav, tasub helistada perearsti nõuandetelefonile 1220. Sellel liinil nõustavad patsiente ööpäevaringselt nii eesti kui vene keeles praktiseerivad perearstid ja -õed. Nõustaja aitab selgitada välja terviserikke tõsiduse ning annab suuniseid, millest peaks tervisemure lahendamisel alustama.

Kui patsiendi terviseseisund kõne ajal ootamatult halveneb või on tegemist vältimatut abi vajava patsiendiga, suunatakse kõne edasi häirekeskuse numbrile 112, kust saadetakse vajadusel välja kiirabi.

Tasub teada

•      Ägeda haiguse korral peab patsient saama pereõe või –arsti vastuvõtule samal päeval. Kroonilise haiguse või mitte nii kiiret sekkumist nõudvate murede puhul võtab perearst patsiendi vastu viie tööpäeva jooksul.

•      Perearsti visiit on kindlustatule tasuta. Ühe koduvisiidi kohta võib perearst küsida kuni viis eurot, olenemata kodus kontrollitud haigete arvust.

•      Kui perearsti ei ole kättesaadav, tasub helistada perearsti nõuandeliinile numbril 1220 või (+372) 6346630.

* Helistades lauatelefonilt on esimesed viis minutit tasuta (v.a Starmani ja Tele2 võrgust). Pärast seda tasub helistaja kõne eest kohaliku kõneminuti hinna alusel.

* Helistades mobiiltelefonilt tasub helistaja kõne eest alates esimesest minutist telefonioperaatorite hinnakirjade alusel: Telia – 0,2278 €/min, Tele2 – 0,23 €/min, Elisa – 0,21 €/min (seisuga 01.01.2016).

•      Lisainfot saab küsida haigekassast telefonil 669 6630 või e-posti teel info@haigekassa.ee.

5 KOMMENTAARI

t
teate! 19. september 2016, 10:41
ei säästa ta midagi! säästate hoopis närve, kui sinna ei helista!
n
naine 15. september 2016, 12:30
Ja 99% suunab,kas EMO-sse või käsib kutsuda kiirabi.
Loe kõiki (5)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee