Ema annab lapsele vitamiine. (Bubbles Photolibrary / Alamy)

D-vitamiini tarvitamine on kahtlemata oluline, kuigi küsimuseks võib jääda see, kui palju seda vajame.

Kui suvekuudel saame vajaliku annuse D-vitamiini kätte päikesest, siis talvisel ajal on selle omandamine keerukam, vahendab BBC. Et eriti vajavad D-vitamiini lapsed, toome siinkohal välja kolm olulist fakti D-vitamiini kohta. Neid võiks iga lapsevanem teada.

 Miks on D-vitamiin lapsele vajalik?

Ilma D-vitamiinita ei jõua kaltsium lapse luude ja vajalikke rakkudeni, mistõttu võib selle vähesus tekitada lapsel püsivaid luu deformatsioone, näiteks rahhiiti, nõrgestada lihaseid ja aidata kaasa kasvupeetusele.

 Millisest toidust on võimalik D-vitamiini saada?

 D-vitamiini leidub lõhes, heeringas, makrellis, forellis, sardiinides ning värskes tuunikalas. Seda leidub ka punases lihas, munakollases, metsaseentes ning erinevates hommikusöökides, leivas ja piimatoodetes.

 Kui palju minu laps D-vitamiini tegelikkuses vajab?

 D-vitamiini tarvitamise vajadus sõltub aastaajast. Kuldne kesktee on, kui laps tarbib päevas vähemalt kümne mikrogrammi (10µg) D-vitamiini.

Jaga artiklit

4 kommentaari

S
Siiri  /   23:44, 8. nov 2016
to D3 - ja kas sina oled ise see hädavajalik vitamiin, et ennast nii rohkes koguses tead soovitada?
G
G  /   21:42, 8. nov 2016
Täiesti mula jutt! Inimene, kes seda siin artiklis kirjutab võiks vähemalt natuke asja uurida ja ennast harida. Ravimifirmadele selline tola on muidugi sobilik.

Päevatoimetaja

Silja Ratt
Telefon 51993733
silja.ratt@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis