(PantherMedia / Scanpix)

Kui tead, mis sul pea valutama paneb, saad põhjused ennetavalt kõrvaldada. Siin on ära toodud viis igapäevast tegevust, mis su pea valutama panevad.

1. Sa rassid jõusaalis liialt. Jõusaalis üle pingutamine võib kaasa tuua koormusest tingitud peavalu, kirjutab Men´s Health. Selline peavalu algav tavaliselt südame löögisageduse tõustes. Kui süda rahuneb, leeveneb reeglina ka peavalu. Mõnikord võib see siiski kesta kuni kaks päeva.

Kui sa täheldad, et oled koormusest tingitud peavalule vastuvõtlik, osta endale pulsikell ja hoia südame löögisagedus kontrolli all.

2. Sul on kael sundasendis. Kaela pingest vallandub peavalu. Püüa vältida sundasendeid, tarvita magneesiumi ja B2 vitamiini.

3. Sa surud mõtiskledes oma lõualuu peale. Käsipõsakil istumine avaldab lõualuule tugevat survet ning see võib kaasa tuua tõsised peavalud. Püüa lõdvestuda!

4. Sa viibid liiga kõrgel. Merepinnast kiirelt kõrgemale mägedesse tõustes hakkab just öösiti pea valutama ning peavalu jätkub hommikul. Kui sa tead, et pead minema tavapärasest kõrgemale, väldi stressi ja kofeiini.

5. Sa võtad liiga palju valuvaigisteid. Liigne tablettide neelamine teeb sind valu vaigistavate komponentide osas tuimaks, samuti põhjustab see omamoodi sõltuvus tuima peavalu. Eriti sageli juhtub see, kui kasutada sageli kombineeritud tablette ehk selliseid, mis on mõeldud rohkem kui üht tüüpi valude leevendamiseks. Kui valud kimbutavad sind sageli, pea meeles, et madalaim risk sõltuvusse jääda on ibuprofeenist.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis