(PantherMedia / Scanpix)

Jooksmine on äärmiselt tõhus treening, kuid see, kuidas sa jooksed, võib mõjutada nii sinu töövõimet, tervist kui ka kaalu langetamiseks seatud eesmärke.

Kui sa jooksed õigesti, kasutad ära kõik selle treeningviisi eelised. Valesti tehes teed endale aga karuteene. Womanitely toob välja märgid, mis viitavad, et sa teed tervisele jooksmisega hoopis liiga.

1. Pärast iga jooksmist on sul tugevad lihasvalud. Mõtle hoolega, kas sa teed ikka enne treeningut soojendusharjutusi ja venitad ning venitad lihaseid ka pärast? Kas sa jood piisavalt vett?

2. Sul tekivad krambid. Kui sa jooksu ajal õigesti ei hinga, tekivad sul üsna suure tõenäosusega pisted kõhus. Kui sa tarbid vähe vedelikku,  ohustavad sind jalakrambid.

3. Sul valutavad kannad ja põlved. Kui sa põrutad jala vales asendis vastu maad, on tulemuseks valutavad jalad ning halvemal juhul isegi põlveliigese vigastused.

4. Sa ei suuda lõpetada oma muusika pleilisti lehitsemist. Muusika võib tunduda viimane asi, millele joostes mõelda, kuid kui see on igav, ei saa sa olla ka produktiivne, sest kogu aur kulub pleilisti lehitsemisele.

5. Sa tunned end pärast trenni väsinuna. Jooksmine peaks energiataset suurendama. Leia enda jaoks õige tempo ja hingamine, joo palju, söö tervislikult ja püüa õhtuti välja puhata. Lisaks pea meeles, et tõhusam on joosta hommikul mitte õhtul.

Jaga artiklit

1 kommentaar

L
lollus kuubis  /   19:19, 17. apr 2017
1.Tugevad lihasvalud tähendavad et tegid liiga palju-oota mõni päev kuni valud mööduvad ,siis jätka väiksema koormusega. Vee joomine on siinkohal "nepritsom".
2.Torked kõhus tekivad millestki seedesüsteemis-jäta söömisega vähemalt 2 tunnine vahe.Juua on vaja aga mitte lõputult-uhud liiga palju vett läbi kere,pesed soolad organismist välja - saad krambid.
5.Jooksmine suurendab energiataset aga mitte vahetult peale trenni-et tekiks tõus tuleb eelnevalt tekitada mõõn (ehk ennast ikka mõnevõrra ära väsitada).
Magada tasuks öösiti ja kõige tõhusam on treenida siis kui endale kõige paremini sobib.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis