(PantherMedia / Scanpix)

BBC Health kirjutab Hispaania seeneteadlaste avastusest, et seente valmistamisel ja kuumutamisel on kõige tervislikumaks meetodiks mikrolaineahjus küpsetamine.

Hispaanias korraldatud uuringu käigus uuriti mitut erinevat seenesorti, mida eri vahendeid kasutades kuumutati. Teadlased leidsid, et keetes või õlis frittides kaotavad seened kasulikke omadusi, kuid mikrouunis või ahjus seda ohtu polnud.

Mis on seentes üldse kasulikku? Neis on proteiine, aminohappeid, kiudaineid ja ka B-, C-, D- ja E-vitamiine. Kaloreid ja rasvu on neis vähe.

Rohkes õlis praadimisel vähenes seentes proteiinide ja süsivesikute hulk, nagu ka antioksüdantidest ühendite osakaal. Need kadusid lihtsalt praadimisõlisse. Samuti kadus keetmisel seente tervislikum osa keeduvette. Seega leiti, et mikrolaineahi oli parim meetod, sest puudub lisaaine, mis seentest kasulikke aineid endasse omastaks. Ahjus küpsetades vähese õli - eriti oliiviõli - kasutamine halba tulemust aga ei andnud.

Jaga artiklit

1 kommentaar

A
arvaja  /   09:19, 25. mai 2017
ah mingu need suured teadlased õige pekki! Aastaid tagasi oli lehes artikkel, et kusagil Lõuna-Eestis said ema ja tütar tugeva seenemürgistuse mikros küpsetatud seentest, pereisaga oli kõik ok sest valmistas endale seened pannil praadides.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis