(PantherMedia / Scanpix)

Enne, kui avada rahakotirauad kallite kreemide ostmiseks, tasub üle vaadata oma toidulaud – õigesti toitudes ei pruugigi tekkida vajadust raskelt teenitud raha ilutoodetele kulutada. Mida tasub suhu pista?

Seejuures – iga päev ei pea sööma kõiki neid toiduaineid*. Nahale tuleb kasuks, kui iga päev oleksid menüüs kas või mõnedki allpooltoodud toiduainetest. Naha tervise nimel hoia aga eemale rämpstoidust: liiga palju suhkrut, transrasvu ja rafineeritud süsivesikuid on naha suurimad vaenlased

Lõhe kui väärtuslik omega-3 rasvhappe allikas aitab võidelda kortsude, põletike ja aknega. Samuti on lõhesööjail terved ja tugevad juuksed. See kala tuleb kasuks ka stressi, ärevuse ja depressiooni korral, samuti saab seda süües kätte igapäevase D-vitamiini koguse.

Kookosõli sisaldab väga kasulikku lauriinhapet, millel on antibakteriaalne ja viirusevastane toime. Peale põletike ja akne ärahoidmise aitab kookosõli hoida naha niiske, pehme ja kortsudeta, kuna sisaldab ohtralt E-vitamiini. Üks teelusikatäis kookosõli tuleb kasuks ka liigsete kilodega võideldes.

Punases paprikas sisalduvad karotinoidid koos C-vitamiini, kiudainete ja B6 vitamiiniga aitavad ennetada kortse ja parandada naha vereringet ehk hoida naha nooruslikuna. Tänu karotinoididele on punane paprika hea ka aknega võideldes.

Et punane paprika on madala kalorsusega, hoia selle viilu alati käepärast, et leevendada näksimishimu. Saad veatu naha ja hoiad ka liigsed kilod eemal.

Tume šokolaad sisaldab rikkalikult antioksüdante, rasvhappeid ja flavonoide, mis kõik mõjuvad nahale hästi. Antioksüdandid kaitsevad nahka ka päikesekahjustuste eest. Samuti lõdvestab šokolaadis sisalduv kakao veresooni, mis suurendab omakorda vereringet ja viib tervema nahani. Tumedast šokolaad vähendab ka 2. tüüpi diabeedi, kõrge vererõhu, dementsuse ja neeruhaiguse riski ehk hoiab inimese üleüldse nooremana.

Tasub kõrva taha panna, et tervisesõbralik šokolaad sisaldab vähemalt 80% kakaod ja üsna vähe suhkrut.

Porgand pole hea mitte ainult silmadele, vaid ka nahale. See vitamiinirohke juurvili aitab vältida aknet ja vähendada nahavähi arengut. Suured porgandisööjad on ka päikese kahjulike mõjude eest paremini kaitstud.

Rohelist teed on mõistlik juua iga päev, sest see on suurepärane antioksüdantide allikas ja sisaldab ainulaadset aminohapet L-theanine, mis aitab kehal lõõgastuda ja nii vähem stressi kogeda.

Spinat sisaldab ohtralt rauda, foolhapet, klorofülli, E-vitamiini, magneesiumi, kiudaineid, taimset valku. Tänu suurele C- ja E-vitamiini sisaldusele on see tõhus relv nahaprobleemide korral.

Papaia on kalori- ja kolesteroolivaene. Selles on ohtralt E- ja C-vitamiini ja beetakarotiini, nii et sedagi on nahaprobleemide korral kasulik süüa.

Seemned, eriti chia-, kanepi-, päevalille-, kõrvitsa- ja linaseemned on kõik naha suured sõbrad. Kõrvitsa- ja päevalilleseemned on rikkalikud seleeni-, E-vitamiini, magneesiumi- ja valguallikad. Seleen ja valk peletavad kortsud, E-vitamiin suurendab naha niiskustaset ning magneesium alandab stressi. Omega-3 rasvhapped lina-, chia- ja kanepiseemnetes on ideaalsed võitluses kortsude ja aknega.

Seemneid on hea puistata salatile või jogurtisse, aga ka niisama hea kommi asemel krõbistada.

Sellerit kiputakse alahindama, kuid selle suur naatriumi-, kaaliumi- ja veesisaldus hoiavad naha niiske. Ning mis kõige parem – ka selleris on imevähe kaloreid.

Peale selleri on head naha niisutajad kurk, jääsalat, redis, tomat, roheline pipar, lillkapsas, arbuus, spinat, maasikas, brokkoli, greipfruut ja porgand.

* (Allikad: amerikanki.com, abcnews.co.com)

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis