(Vidapress)

Ameerika Südame Assotsiatsioon hoiatab, et üha populaarsemaks muutuv kookosõli ei olegi tervisele nii kasulik kui arvatakse. 

Nimelt sisaldab kookosõli väga palju küllastunud rasvu, mis omakorda tõstavad vere kolesterooli taset. On teada, et kolesterooli saab eristada n-ö heaks (HDL) ja halvaks (LDL). Kookosõli ja -rasva tarbimine suurendab veres aga halva kolesterooli taset, vahendab USA Today.

Teadlased avastasid suisa, et kookosõli pole sugugi tervislikum kui klassikaline või, loomarasv või palmiõli. 

82% kookosõli rasvadest on küllastunud, võis on see number aga märksa väiksem – 63%, loomarasvas 50% ning searasvas 39%.

"Kuna kookosõli tõstab LDL-kolesterooli, mis põhjustab südame-veresoonkonna haigusi, ja pole teada ühestki positiivsest mõjust, soovitame me kookosõli mitte kasutada," seisab Ameerika Südame Assotsiatsiooni avalduses.

Uuringu vastutav juht Frank Sacks ei mõista, miks inimesed peavad kookosõli tervislikuks ning arvab, et põhjus võib peituda varasemates kaalukaotust uurivates töödes. 

Enne, kui lülitad kookosõli oma menüüst täielikult välja, arvesta, et küllastunud rasvade vältimine ei pruugi vähendada südame-veresoonkonna haiguste riski. Seda seetõttu, et paljud inimesed asendavad rasvad suhkrurikaste toitude, valge jahu toodete ja teisi tühje kaloreid sisaldavate söökidega.

Samuti on rasvad tähtsad, et aidata teistel toitainetel kehasse imenduda. Sacks soovitab kasutada köögivilja- või oliivõli ning jätta kookosõli keha- ja juuksehoolduse tarbeks.

Jaga artiklit

55 kommentaari

V
Vastulause artiklile  /   15:16, 27. juuni 2017
Is saturated fat bad for us? In 2010, a study in the American Journal of Clinical Nutrition was published. This is the biggest nutrition journal in the world. They looked at over 500,000 people regarding saturated fat. The conclusion: saturated fat is not linked to coronary disease. (1) Fast forward to 2016. Same journal, more evidence…. Turns out that saturated fat actually LOWERS cardiac risk. (2) In 2015, the AJCN reported saturated fat IS linked to heart disease, unless the saturated fat came from fish, dairy, or plants. From those sources of food, saturated fat is not an issue. (3) Here is what the study authors concluded about their results. “It should be acknowledged that other dietary components in the food sources containing SFAs may have played a role in the observed associations, such as refined carbohydrates in pastries or salt in processed foods.” Essentially, it’s the other crap in the food, not the saturated fat. A side note from this 2015 study: The more fat you ate, the lower your heart attack risk and the chance you had of dying. LINK: http://www.naturalnews.com/2017-06-18-the-conspiracy-against-saturated-fat-dr-jack-wolfson-responds-...
A
allie  /   18:45, 21. juuni 2017
Njh, kasulikum tunduvalt aga hanerasv:)!

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis