(PantherMedia / Scanpix)

Banaanid on maitsvad lisandid magustoidule, jogurtile või müslile. Eriti hea on toitvat puuvilja süüa pärast trenni või kui kõht on väga tühi, et ülesöömist ja nälga nõrkemist vältida. Banaanides on ka kasulikke aineid, millest neli olulisimat loetleb terviseleht Healthline.

1. Mangaan

Kuigi keha ei vaja mangaani palju, on see vajalik seedimisele, luude tervisele ning ka haavade kiireks paranemiseks.

2. B6-vitamiin

Üks banaan annab sulle umbes veerandi vajalikust päevasest B6 kogusest. Selle vitamiini puudus väljendub väsimuses ja ärrituvuses.

3. Vask

Ära kujutle nüüd päris vaskmünti, kuid vask on tegelikult inimorganismis oluline element, eriti veres ja maksas.

4. C-vitamiin

Banaanid on väga hea C-vitamiini allikas, mis hoiab immuunsüsteemi tugevana ning aitab põletike vastu.

Jaga artiklit

4 kommentaari

B
banaan  /   18:35, 29. juuli 2017
Vesi 74,91 g
Kalorsus 89,0 kcal
Valgud 1,09 g
Lipiidid 0,33 g
Tuhk 0,82 g
Süsivesikud 22,84 g
Sahharoos 2,39 g
Glükoos 4,98 g
Fruktoos 4,85 g
Kiudained 2,60 g
Tärklis 5,38 g
Kaalium (K) 358,00 mg
Magneesium (Mg) 27,00 mg
Fosfor (P) 22,00 mg
Kaltsium (Ca) 5,00 mg
Naatrium (Na) 1,00 mg
Mangaan (Mn) 0,27 mg
Raud (Fe) 0,26 mg
Tsink (Zn) 0,15 mg
Vask (Cu) 0,08 mg
Fluor (F) 2,20 μg
Seleen (Se) 1,00 μg
H
Hihhii  /   05:23, 29. juuli 2017
Kus on Oss?
Banaanid kohe keelata, sisaldavad üleliia saharoosi, peame eelkõige laste tervisele mõtlema, eks ju.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis