(PantherMedia / Scanpix)

Kõik köhivad vahel. Köhimine on iseenesest täiesti normaalne, isegi hädavajalik, et vabastada hingamisteed tolmust, mustusest või rögast. Öine köhimine on aga tüütu ja võib tervisele kahjulik olla, kui pidevalt sinu und segab. Veebileht Medical News Today pani kirja kümme nõuannet, et öist köhimist leevendada.

1. Proovi õhuniisutajat. Kuiv õhk võib köhima ajada.

2. Puhasta magamistuba allergeenidest nagu tolm, lemmiklooma karvad ja hallitus.

3. Võib-olla ei aja sind köhima hingamisteede häda, vaid hoopis reflukshäire, mis on seotud seedimisega. Ära söö mõne tunni jooksul enne uinumist vürtsikaid ja magu ärritavaid toite.

4. Joo tassike teed meega.

5. Võta enne magamaminekut lusikatäis köharohtu või surts köhaspreid.

6. Muretse parem padi. Köhahoog võib madala padjaga kergemini peale tulla.

7. Kurista enne magamaminekut kõri soolveega.

8. Öist köha võib põhjustada ka suitsetamine.

9. Lase soolveespreid ninna.

10. Uuri, kas sul ei või äkki hoopis astmaga probleeme olla.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis