(PantherMedia / Scanpix)

Banaanid on viljad, mis kuulub üle kogu maailma paljude sportlaste toidulauale, kuna need sisaldavad ohtralt erinevaid kasulikke toitaineid, mis aitavad ära hoida südame-veresoonkonna haigusi, suurendavad luumassi ja aitavad võidelda ka depressiooni vastu.

Uuringud on nimelt näidanud, et kui sööd banaani kolm korda päevas, on sul piisavalt jõudu 90 minutilise treeningu tarvis. Samuti aitab see leevendada kõrvetisi, hommikust iiveldust ja ka meeleolukõikumist.

Home Remedies Corner on lisaks reastanud hulga põhjuseid, miks banaani oma tervise nimel süüa.

Banaani söömine ennetab kardiovaskulaarseid tõbesid. Keskmine banaan sisaldab umbes 500 milligrammi kaaliumi, see kogus kaaliumi aitab alandada vererõhku ja kontrollib vedeliku tasakaalu kehas. Kui sööd banaani kolm korda päevas ehk hommikuks, lõunaks ja õhtuks, vähendad võimalust ajutrombide tekkeks. Briti teadlaste sõnul on umbes 1600 mg kaaliumisisalduse päevane tarbimine oli piisav, et vähendada insuldi riski rohkem kui viiendiku võrra.

Banaani söömine aitab suurendada luumassi. Banaanides sisalduv kaalium neutraliseerib kõrge soolasisaldusega toitumise negatiivseid tagajärgi, takistades nii ka luude hõrenemist. On leitud, et kaaliumi tarbides kaotab naiste keha vähem kaltsiumi.

Banaani söömine aitab depressiooni leevendada. Hiljutise uuringu kohaselt tunnevad depressiooni all kannatavad inimesed end pärast banaani söömist paremini. Banaan sisaldab ka trüptofaani ehk ainet, mille keha töötleb ümber serotoniiniks ehk õnnehormooniks, ning see lubab inimestel lõõgastuda, olla rõõmsameelsem ning õnnelikum.

Banaani söömine leevendav PMS sümptomeid.  Banaanis sisalduv B6 vitamiin aitab reguleerida ka veresuhkru taset ja parandab meeleolu. Lisaks juba eelpooltoodule.

Banaani söömine aitab aneemiat ravida. Banaanis on kõrge rauasisaldus, mistõttu võivad need stimuleerida hemoglobiini tootmist veres

Banaani söömine alandab vererõhku. Kõrge kaaliumi-, kuid madal soolasisaldus teeb sellest viljast ideaalse vererõhulangetaja.

Banaani söömine muudab aju aktiivsemaks. Eriti hea on banaani seetõttu süüa nii hommiku-, lõuna- kui õhtusöögi ajal.

Banaani söömine leevendab kõhukinnisust. Banaanid on kõrge kiudainesisaldusega, see aitab leevendada seedeprobleeme ilma lahtisteid kasutamata.

Banaani söömine leevendab pohmelli. Banaan lõõgastab keha ja aitab vere suhkrusisalduse taset normaliseerida.

Jaga artiklit

5 kommentaari

E
ehh  /   13:18, 3. nov 2017
alles oli jutt, et 1 banaan, nüüd 3, varsti 7 või üldse mitte.
J
jah aga  /   08:05, 29. sept 2017
Kui on histamiini allergia, siis on keelatud nii banaan kui ka kaneel....

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis