(PantherMedia / Scanpix)

Väga sageli soovitatakse unehäirete korral esmalt katsetada kiiremat uinumist melatoniini sisaldava toidulisandi abil. Kui seda võtta õhtusel ajal pärast suuremat napsutamist, võivad tulemuseks olla tõsised tervisehäired.

Melatoniin on looduslik hormoon, mis reguleerib inimese ööpäevarütmi ning soodustab uinumist. Kui inimesel on unehäired, soovitatakse esmalt kiirema uinumise soodustamiseks tarvitada seda toidulisandina.

Kui seda teha aga õhtusel ajal pärast suuremat napsuvõtmist, võivad tulemuseks olla tõsised tervisehäired, kirjutab Medical NewsToday.

Esmalt nõrgeneb koos suurema koguse alkoholiga melatoniini mõju. Ka võib see kaasa tuua ärrituvuse, keskendumisraskused, ärevuse, näopunetuse, paistetavad käed ja jalad ning rahutud unenäod. Raskematel juhtudel võivad tekkida hingamisraskused, südamepekslemine, pea võib hakata ringi käima ja inimene võib minestada. Raskusi võib olla ka liikumisega.

See kõik tähendab, et alkoholi ja melatoniini koostoime raskendab organismi tööd ja ärritab seda. Ohtlike kõrvalnähtude ilmnedes tuleks ilmtingimata arstiga nõu pidada.

Jaga artiklit

2 kommentaari

R
Raadio Vabandus  /   00:09, 5. okt 2017
Pole vaja mingit sodi süüa, liiguta ennast päeva jooksul korralikult ja uni tuleb ullikene.
A
ajo  /   23:18, 4. okt 2017
oleneb milline "suurem napsutamine" liitri mõõdustikus oli peale ja alla!
aga kui seda "suuremat" polnud, siis õhtul väheke veini või lahjem mahla+pits kangem,pole seda melatooni vajagi osta ja neelata !!

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis