(PantherMedia / Scanpix)

Kõrgenenud kolesteroolitase on tihedasti südame-veresoonkonna haigustega seotud, eriti halva kolesterooli kõrge tase.

Kui sööd pidevalt aga neid üheksat toitu, hoolitsed selle eest, et su kolesteroolitase väga kõrgeks ei kipu.

Pistaatsiapähklid tõstavad head ja alandavad halba kolesterooli, kirjutab Good Housekeeping. Südamele on need head ka kõrge kiudaine- ja antioksüdantide sisalduse poolest.

Kikerherned. Söö iga päev üks kolmandik klaasi kikerherneid ja saad sealt poole päevasest kiudainete vajadusest. Kolesteroolitaseme langemist see toetab.

Teraviljatooted, näiteks tatar või bulgur mõjuvad kolesteroolitasemele hästi.

Kirsid on head antioksüdandid.

Kõrvits on väga hea kolesterooli alandaja, lisaks on see ka madala kalorsusega.

Banaanid sisaldavad kõiksugu kasulikke aineid ja aitavad nii erit hästi veresoonte lupjumise vastu.

Sardiinides sialdub ohtralt südamesõbralikke oomega-3-rasvhappeid.

Seesamiõli on väga tõhus halva kolesterooli alandaja.

Jaga artiklit

2 kommentaari

A
anna aru mõnele  /   12:50, 4. dets 2017
Kas see kolesterooli haip ükskord lõppema ei hakka?!? Kolesterool on inimkehas kõige levinum aine, see esineb kõigis kudedes ja "halvana" näidati seda vaid valeliku rasva- ja lihavastase propaganda käigus. Arvasin, et see rumalus on ajaloo prügikasti pühitud aga ei, näed ikka on vaja see välja tirida!
  /   11:36, 4. dets 2017
Foto meenutab lõvikuninga multikat.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis