(PantherMedia / Scanpix)

Seljavalu kimbutab sageli ka neid, kes on muidu terved. Põhjuseks igapäevased harjumused, mis valu esile kutsuvad. Allpool kirjasolevatest tegevustest tasub igatahes oma heaolu nimel loobuda.

* Vanal madratsil magamine. Ühe madratsi elueaks peetakse 8-10 aastat, kirjutab Fitnea. Sellest vanemal madratsil ei saa selgroog enam piisavalt toestust.

* Raskete kottide tassimine. Tänapäevased suured kotid soodustavad kogu elamise kaasastassimist. See aga tähendab, et su selgroog on pidevalt tasakaalust väljas ja seljavalud väga lihtsad tekkima.

* Väga kõrgete kontsade või ilma kontsadeta jalanõude kandmine. Nii kõrged kontsad kui ilma kontsadeta jalanõud sunnivad selja ebaloomulikku asendisse ning see omakorda toob kaasa seljavalud.

* Pidev istumine. Eriti puudutab see kontorirotte. Terve päev istumist survestab selgroogu päris hullusti, seda enam, et istudes ei kiputa korrektset rühti hoidma. See aga paneb selja valutama.

* Trenni vahelejätmine. Kui tahad, et selg oleks terve, pead seda piisavalt liigutama. Võta treeningplaani selja- ja kõhulihaseid tugevdavad harjutused.

* Rämpstoidu söömine. See teeb su paksuks ja lisakilod ei mõju seljale hästi. Lisaks panevad lisakilod selja ebaloomulikku asendisse.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis