(PantherMedia / Scanpix)

Ehkki sageli räägitakse E-vitamiini heast mõjust nahale (mis on ka tõsi), on seda vitamiini vaja ka muuks. E-vitamiini puuduse sümptomid võivad olla palju tõsisemad kui vaid mõned kortsukesed, kirjutab veebileht Health.com. Kuidas igapäevaselt oma keha E-vitamiini taset hoida?

Tõsine E-vitamiini puudus väljendub lihasvalus ja nõrkuses, nägemise halvenemises, ka koordinatsioonihäiretes ning üleüldises kehvas enesetundes. Nende sümptomite ilmnemisel räägi oma arstiga, kes paneb täpse diagnoosi.

E-vitamiini leidub õnneks aga paljudes toiduainetes, mille tarbimine võib kergemat vitamiinivaegust leevendada. Erinevad pähklid ja seemned, ennekõike mandlid, päevalilleseemned, pähklid ja maapähklivõi. Kasulikud on ka täisteratooted, lehelised köögiviljad ja taimsed toiduõlid nagu oliivi- ja päevalilleõli. Puuviljadest soovitatakse kiivit ja mangot.

Kui tahad teha ühe E-vitamiinipommist toidukorra, siis võiks see olla näiteks kausitäis spinatisalatit, pakk sihvkasidvõi paksu kihiga kaetud maapähklivõiga röstsai.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis