Toitumine

Millised toidud aitavad E-vitamiini puudust ravida? 

Toimetas Greete Kõrvits, 4. jaanuar 2018, 17:11
 PantherMedia / Scanpix
Ehkki sageli räägitakse E-vitamiini heast mõjust nahale (mis on ka tõsi), on seda vitamiini vaja ka muuks. E-vitamiini puuduse sümptomid võivad olla palju tõsisemad kui vaid mõned kortsukesed, kirjutab veebileht Health.com. Kuidas igapäevaselt oma keha E-vitamiini taset hoida?

Tõsine E-vitamiini puudus väljendub lihasvalus ja nõrkuses, nägemise halvenemises, ka koordinatsioonihäiretes ning üleüldises kehvas enesetundes. Nende sümptomite ilmnemisel räägi oma arstiga, kes paneb täpse diagnoosi.

E-vitamiini leidub õnneks aga paljudes toiduainetes, mille tarbimine võib kergemat vitamiinivaegust leevendada. Erinevad pähklid ja seemned, ennekõike mandlid, päevalilleseemned, pähklid ja maapähklivõi. Kasulikud on ka täisteratooted, lehelised köögiviljad ja taimsed toiduõlid nagu oliivi- ja päevalilleõli. Puuviljadest soovitatakse kiivit ja mangot.

Kui tahad teha ühe E-vitamiinipommist toidukorra, siis võiks see olla näiteks kausitäis spinatisalatit, pakk sihvkasidvõi paksu kihiga kaetud maapähklivõiga röstsai.

Samal teemal

16. jaanuar 2018, 11:59
Uuring: inimesed peavad täisteratoodeteks ka ka neid vilju ja tooteid, mis seda pole
4. jaanuar 2018, 10:43
Kolmveerandil inimestest on D-vitamiini tase soovituslikust madalam
28. detsember 2017, 06:36
Ühe troopilise vilja kaheksa muljetavaldavat mõju tervisele
22. detsember 2017, 15:20
Vitamiinide roll inimese kehas ja nende puuduse tunnused

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2505
levi@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee