(PantherMedia/Scanpix)

Söögikordade vahel näksimise eest maintsetakse eriti neid, kes soovivad kaalust alla võtta. Õnneks pole asi lootusetu: kui tahtmine näksida on suur, tasub valida road, mille söömine põhitoidukordade vahel on tervislik ja aitab isegi alla võtta.

Soolapähklid. Uuringud näitavad, et just soolapähklid võivad kaalust alla võtta soovijatele kasulikud olla, need tekitavad täiskõhutunde ja hoiavad veresuhkru normis. USAs tehtud uuringute järgi aitas nimelt mõõdukalt rasvu sisaldav dieet inimestel stabiilsemalt ja tervislikumalt saleneda kui rasvavabade toitude dieet. Leiti, et dieedipidajad võivad päevas vabalt peotäie pähkleid süüa, sest need annab 181 kcal ja sisaldavad 16 g rasva.

Väikese rasvasusega piimasaadused. Väherasvastes piimasaadustes sisalduv kaltsium aitab kaalust rutem maha võtta. Tennessee ülikooli uuring näitas, et need, kes sõid väherasvast jogurtit, kaotasid poole aastaga kaalust 5% rohkem kui need, kes said kaltsiumi teistest söökidest.

Toorsalatid. Kui enne suurt söömaaega portsu toorsalatit ära sööd, sööd õhtusöögi ajal palju vähem. Pennsylvanias tehtud uuring näitas, et inimestel, kes enne õhtusööki suure salati ära sõid, sai kõht palju varem täis ning nad säästsid söögilauas ligi 100 kcal.

Roheline tee. Šveitsi teadlaste väitel on roheline tee tõhus rasvapõletaja. Kui jood päevas viis tassi rohelist teed, põletab see 70–80 kcal.

Tšillipipar. Toitude maitsestamine tšilliga võib olla üks viis, kuidas kaalus alla võtta – tšilli kuumus paneb sind kergelt higistama ja südame kiiremini lööma, muutes nii ainevahetuse kiiremaks.

Jääkülm vesi. Kui jood väga külma jooki, kulutab keha kaloreid selle kehatemperatuurini soojendamiseks. Kui jood päevas toasooja vee asemel kaks liitrit jääkülma vett, võid kuus kuni pool kilo kaalust maha võtta.

Näts. Suhkruvaba närimiskummi mälumine kulutab tunnis umbes 11 kcal. Kui kogu ärkveloleku ajal nätsu närid, võid aastas kaotada kuni 5 kilo.

Seller. Kuna sellerivarres on vaid kuus kalorit, võid seda süüa nii palju kui jaksad. Mõned asjatundjad väidavad, et selleri närimise ja seedimisega kulutad isegi rohkem kaloreid, kui köögivili ise sisaldab.

Juurviljasupp. Vesised söögid nagu supp täidavad kõhtu ning seetõttu sööd hiljem vähem. Eriti kasulik on Prantsuse teadlaste arvates supp, mille sees juurvili suurte tükkidena.

Greip. Greibis on insuliinitaset alandavaid aineid. San Diego kliinikus jõuti järeldusele, et enne toidulauda istumist greipi söönud või greibimahla joonud inimestel oli kergem kaalus alla võtta.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Juhan Mellik
Telefon 51993733
juhan.mellik@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis