Apteeker
(PantherMedia/Scanpix)

Apotheka proviisor Anne-Mai Rogenbaum soovitab esmalt immuunsust tugevdada mitmekülgse toidulauaga - sööma peaks rohkem puu- ja köögivilju, tsitruselisi, teravilju ja tervislikke rasvu.

„Väidetavalt aitab puu- ja juurvilja söömine suurendada antioksüdantide kogust organismis, mis omakorda hävitab vabad radikaalid juba eos,“ sõnab ta.

 Et saada tsinki – immuunsüsteemi turgutamiseks tähtsat koostisosa – tuleb kindlasti süüa ka mereande, liha, pähkleid, mune ja teravilju. Kui on aga kahtlus, et toidulaud pole ikka piisavalt mitmekesine – näiteks ei meeldi osadele inimestele süüa teraviljatooteid või köögivilju – saab apteegist osta toidulisandeid, mis aitavad immuunsüsteemi tugevana hoida.

Immuunsüsteemi tasakaalustatud toimimiseks on aastaringselt vaja optimaalses koguses vitamiine D, A, C, B6, B9 ehk foolhapet ja B12 ning nelja mineraalainet – seleeni, tsinki, rauda ja vaske. Apteegist leiab ka preparaate, kus kõik need vajalikud ained koos oluliste taimeekstraktidega sees.

Jaga artiklit

1 kommentaar

.
...  /   12:41, 12. veebr 2018
agronoomina vaatan et kauplustes on juurviljad ja puuviljad suures osas kärbatanud väljanägemisega, see tähendab et pole korralikult säilinud ja neis ei ole seljuhul ka mineraale ega vitamiine mingil juhul enam alles, me sööme neid vaid maotäiteks, ei enamat.Üigem on sügavkülmutada omale sügisel kõik värske ja siis talveajal neist teha toit ja marju süüa ja samuti mahlana sügavkülmast,kauplusest ost on mõtetu.

Päevatoimetaja

Silja Ratt
Telefon 51993733
silja.ratt@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis