(PantherMedia/Scanpix)

Beebiga tegeledes kipub ema oma heaolu unustama. Kuid tegelikult tasub meeles pidada, et kõik see, mida ema teeb enda heaks, mõjutab kaudselt ka last. Kõige olulisem selle juures on tervislik toitumine – et vajalikud ained toidust saaksid kätte nad mõlemad lapsega.

Tervislik toitumine on oluline seda enam, et rinnapiima tootmiseks vajab keha rasva, süsivesikuid, immuunrakke ja muud. Ning mida rohkem keha kõike seda vajalikku toidust saab, seda tõhusamalt toodab ta täisväärtuslikku rinnapiima, kirjutab Your Tango ja toob välja üheksa toitu, mida peaks sööma iga rinnaga imetav ema.

Kaerahelbepuder on kiudainete- ja proteiinirohke ning see tekitab pikaks ajaks täiskõhutunde. See aitab ka veresuhkru taset stabiilsena hoida.

Munad  sisaldavad lapsele tarvilikku proteiini, B-vitamiine ja mitmeid aminohappeid.

Avokaado on toitaineterikas – ühest viljast saad nii valke, rasvu, süsivesikuid kui tervislikke kuidaineid, lisaks ka C-, K-, B5-, B6- ja E-vitamiine, samuti tsinki, fosforit, mangaani, vaske, rauda ja magneesiumit. Avokaado avaldab ka ema veresoonkonnale ning kolesteroolitasemele soodsat mõju.

Kreeka jogurt sisaldab rohkelt probiootikume – need tasakaalustavad mikrofloorat ja parandavad immuunsüsteemi..

Piim on tulvil olulisi vitamiine ja mineraale, näiteks kaltsiumi, D- ja A-vitamiini. Neid aineid vajavad nii ema kui laps.

Puu- ja juurviljad sisaldavad nii palju vitamiine ja mineraale, et neid ei jõua üles lugema hakatagi. Kasu on neist aga nii emale kui lapsele.

Lõhes ja teistes punastes kalades sisalduvad oomega-3 rasvhapped soodustavad lapse aju arengut, kuid mõjuvad hästi tervisele tervikunagi.

Pruun riis sisaldab ohtralt väärtuslikke vitamiine, mineraalaineid ja kiudaineid. Need on head seedesüsteemile ja aitavad vältida mitmeid kroonilisi tõbesid.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis