Hea nõu

Viis ootamatut võimalust, mis aitavad ülekilosid kaotada (4)

Ohtuleht.ee, 9. märts 2018, 12:50
Kaalulangetamine ei ole tuumateadus, eriti, kui järgid mõndasid ootamatult moodsaid, kuid tõhusaid nippe. PantherMedia/Scanpix
Su südamesoov on lõpuks ometi mõni kilo alla võtta või saavutatud kaalu hoida? Ja see ei õnnestu vaatamata pingutustele? Siin on sulle viis ootamatut, kuid moodsat viisi sinu püüdluste toetamiseks.

1. Luba endale emotsioone – ära kiirusta stressiga sööma. Üks peamisi ülekaalulisuse põhjuseid on stressisöömine. Väga mugav on kätt sirutada toidu järele, tundes ärevust, süüd või häbi. Parim viis stressisöömisega toime tulla on jagada emotsioonid headeks ja halbadeks ning lubada endal neid tunnetada, kirjutab Genius Beauty. Selle tegemiseks ütle endale, või kirjuta päevikusse, järgmist: Ma söön praegu, sest tunnen, et olen närvis/vihane/üksildane/igav. See peaks sind rahustama.

Samal teemal

Tuntud toidukäitumise ekspert Brian Wansink soovitab aga enne käe söögi järele sirutamist halva tuju tõttu meenutada vähemalt ühte hiljuti juhtunud rõõmsat sündmust või asju, mille eest oled tänulik. Veel parem on jagada neid ka nendega, kellega istud ühe söögilaua taga.

2. Lõpeta toidu lahterdamine heaks või halvaks. Me näeme palju vaeva, et mitte süüa keelatud toite nagu kooke, šokolaadi, leiba ja vorsti. Kuid varem või hiljem kaotame kontrolli ja sööme neid ikka, kogudes nii ka liigset kehakaalu. Prantsuse terapeut Gerard Apfeldorfer julgustab lõpetama toidu jagamise lubatuks ja keelatuks, sest igast toidust võib saada energiat ja head tuju. Sestap kaasa ka magustoidud menüüsse teadlikult ning neid lõpuni süües jälgi oma meeli. Tunneta, millal su rahulolu jõuab haripunkti? Pärast mitmendat ampsu hakkab pahameel sulama? Ja kui sa ka sööd mõne suutäie stressi tõttu rohkem, ära piina end süütundega. Analüüsi rahulikult, mis pani sind seda tegema.

3. Suhtlemine on oluline. Ära kapseldu endasse. Üks ülesöömisele ning toitumishäiretele õhutajaid on üksildus. Vestlus sõbraga, paar nalja kena poemüüja või naabriga – kõik see on emotsionaalne toit, mida me vajame lisaks hommiku-, lõuna- ja õhtusöögile. Kui me kapseldume endasse või jääme mingil põhjusel üksi, tunneme end varem või hiljem tühja ja üksikuna ning püüame seda auku ülesöömisega täita. Toida end igapäevaselt ka emotsionaalsete vahepaladega!

4. Täida oma elu iluga. Psühholoog Abraham Maslow hinnangul võib vähene ilu põhjustada haigusi ning et esteetiliselt tundlikud inimesed kogevad koledas keskkonnas depressiooni ja ebamugavust. Ka teaduslikud uuringud kinnitavad, et kui kodu on mugav ja puhas, soe ja ilus, täis helisid, naeru ja muusikat, suureneb meie enesehinnang ning risk stressi tõttu üle süüa langeb nullini.

5. Tee söömisest rituaal. Paljud ihalevad kõrge kalorsusega maiustuste ning tärkliserikaste toitude järele, nendest toitudest satutakse kergesti ka sõltuvusse. Ning see sunnib meid järjest rohkem sööma. Püüa aga õppida rõõmu tundma ka väikestest kogustest, erinevad rituaalid toetavad seda. Näiteks – järgmine kord, kui plaanid pintsli pista tervet šokolaadi korraga, söö seda poole kaupa ning mõtle sinna kõrvale häid mõtteid. teaduslikud uuringud näitavad, et rituaalid muudavad toidu maitse maitsvamaks nii, et sa tahad seda aeglaselt nautida, mitte kiirustades kugistada. Aeglaselt söömine võimaldab aga signaalil täiskõhust ajju jõuda ning nii suureneb tõenäosus, et teine pool šokolaadi jääb samal söögikorral söömata.

4 KOMMENTAARI

a
Alati 9. märts 2018, 17:00
tuleb süüa kõike aga mõistusega. Nii lihtne see ongi ja kaal on normaalne.
k
Kikiniki 9. märts 2018, 15:48
Seksi igapäev erinevas poosides, hullem kui maratoni jooks :)
Loe kõiki (4)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee