Meeled

Kuidas keskenduda pärast unetut ööd? 

Ohtuleht.ee, 28. märts 2018, 14:10
 PantherMedia/Scanpix
Kui sind kimbutavad unehäired või on ette näha unetut ööd, püüa õhtul hilja vähem süüa, soovitavad teadlased. Siis suudad ka järgmisel päeval teha keskendumist nõudvaid ülesandeid.

Sellise soovituse koostasid teadlased pärast uuringut, mille käigus said 44 21 - 50 aastast vabatahtlikku katsealust kolme päeva jooksul piiramatult süüa, kuid öösiti vaid neli tundi magada. Neljandal ööl said pooled neist endiselt piiramatult süüa, ülejäänud aga alates kella kümnest õhtul kuni magamaminekuni vaid vett, kirjutab Web MD.

Igal öösel testiti uuritavate mälu, mõtlemisvõimet, unisust, stressitaset ja tuju.

Ilmnes, et neil, kes neljandal õhtul paastusid, oli parem reaktsiooniaeg ja neil oli vähem tähelepanuhäireid võrreldes nendega, kes sõid ka hilja õhtul.

Ka on teadlased leidnud, et inimesed kipuvad vähe maganuna rohkem sööma. See on aga kiirtee paksuksminekuni, sest unepuuduses inimestel on aeglasem ainevahetus.

Samal teemal

4. mai 2018, 13:15
Kas unehäired ohustavad enim hommiku- või õhtuinimesi?
25. märts 2018, 09:40
Unearst: uue ärkamisajaga kohanemiseks võib minna neli-viis päeva
22. märts 2018, 16:13
Mis on me igapäevane uni ja milleks seda vaja on?
17. veebruar 2018, 09:00
Kas tervislik toitumine võib tekitada sõltuvust?

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee